Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@18:08:09 GMT

اعلام اسامی ۷ مفسد اقتصادی در گلستان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۲۱۷۶

به گزارش ایلنا، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در نشست خبری امروز خود اسامی ۷ نفر از  محکومان اقتصادی که رای آنان در دادگاه قطعی شده است اعلام کرد .

وی گفت: بر اساس تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی اسامی افرادی که فساد مالی محکومیت های آنها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان باشد منتشر می شود  که پارسال ۶ پرونده رای نهایی آنان صادر شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: از سه نفر از این متهمان اداره غله شکایت کرده بود که متهمان شامل «میرحسین شجاعی»، «ابوالحسن فاضلی»و «آق اویلی رادنیا» بوده است که اتهام آنها مشارکت در اخلال نظام اقتصادی کشور بود که در شعبه رسیدگی ویژه رای قطعی برای آن صادر شده است.

هاشمیان بیان کرد: برای این پرونده متهمان شجاعی و فاضل هرکدام به ۹ سال حبس و رادنیا به پنج سال حبس و  هر سه متهم مشترکا به پرداخت  ۱۷۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی اضافه کرد: «عبدالعزیز متمکن» نیز از دیگر مفسدان اقتصادی است که جرم آن اخلال در نظام اقتصادی با ایجاد سایت و فروش اکانت های شرط بندی بود  . پرونده این فرد  در دادگاه گنبدکاووس رسیدگی و به یک سال حبس و ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی و رد مال به میزان ۵۰۰ میلیون تومان محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: «بی بی نرگس خراسانی»  و «شهربانوی خراسانی» از دیگر متهمان پرونده مفاسد اقتصادی هستند . پرونده این دو نفر با شکایت شهرداری علی آباد کتول به اتهام جعل در لیست حقوق و اختلاس رسیدگی شد  که  «بی بی نرگس خراسانی» به چهار سال حبس و انفصال از خدمت و جزای نقدی و  شهربانو خراسانی  نیز به جرم معاونت در اختلاس به ۶ ماه حبس در دادگاه محکوم شده است و رای دادگاه تجدید نظر نیز برای این پرونده قطعی است.

«داریوش خواجه وند» دیگر متهمی است که به جرم اخذ رشوه به دو سال حبس و انفصال دائم از خدمت محکوم شد و جزای نقدی دو میلیارد و ۲۱۲ هزار ریال برای این متهم در نظر گرفته شده است .

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری هاشمیان دادگستری استان گلستان هادی هاشمیان جزای نقدی سال حبس محکوم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از رسیدگی به پرونده اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و فعالیت اشخاصی که با سوء استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد، اقدام به توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار کردند، مراتب در دستور کار ماموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی ۲ نفر را در این رابطه شناسایی و در یک عملیات غافگیرانه آن‌ها دستگیر کردند که در تحقیقات انجام شده و با مواجه شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی افزود: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • عکس| اقدام خیرخواهانه کاپیتان پرسپولیس برای کودک خراسانی
  • اقدام خیرخواهانه کاپیتان پرسپولیس برای کودک خراسانی
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور