Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابری با اشاره به اینکه اساتید و نخبگان علمی در عرصه‌های مختلف با روحیه بسیجی همچون مدافعان سلامت با عمل خود به جهانیان نشان دهند که راه شهید چمران تا ابد ادامه دارد، گفت: شهید چمران تا آخرین لحظه و تا آخرین نفس خود را وقف اسلام و انقلاب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا صابری» امروز (۳۱ خرداد) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید دکتر مصطفی چمران، اظهار کرد: ۳۱ خرداد سال ۶۰ شهید دکتر چمران در دهلاویه خوزستان به شهادت رسید و این روز به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده است، این شهید بزرگوار جزء نخبگان علمی کشور در رشته فیزیک بود و در طول عمر پربرکت خود همواره در تمامی عرصه‌ها نقش‌آفرین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بسیج اساتید خراسان رضوی افزود: شهید چمران با حضور در لبنان به مبارزه با ظلم و زور پرداخت و در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و از یاران شهید آیت‌الله صدر بود و در آنجا آموزش‌های چریکی را به مردم آن منطقه داد تا به مبارزه با ظلم و زور بپردازند.

 

وی با بیان اینکه شهید چمران تا آخرین لحظه و تا آخرین نفس خود را وقف اسلام و انقلاب کرد، گفت: دست‌نوشته‌های به یادگار مانده از شهید چمران نشان از تکریم و احترامی دارد که وی برای خانواده، دوستان و دیگر خادمان مردم قائل بود و این ویژگی‌ها می‌تواند الگویی بسیارخوب برای همگان در مسیر خدمت‌رسانی شایسته و درخورشأن به مردم باشد.

 

صابری تصریح کرد: شهید چمران جزو یاران باوفای حضرت امام خمینی(ره) بود، شخصیت که در دوران انقلاب بسیار نقش‌آفرین بود و با آغاز جنگ تحمیلی به کردستان رفت و در جنگ‌های چریکی با دشمنان به مبارزه پرداخت.

 

رئیس بسیج اساتید خراسان رضوی تأکید کرد: شهید چمران اُسوه فرهنگ، ایثار و شهادت بود و اساتید بسیجی مفتخرند که الگویشان شهید چمران است و ما در جبهه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و غیره راه شهید چمران را تا آخرین نفس ادامه خواهیم داد.

 

وی با ذکر این که بی‌شک در مسیر تعالی جامعه همدل و همگام با گروه‌های مختلف خواهیم بود و همچون شهید چمران در هر مسیری که ضرورت و نیاز باشد حاضر خواهیم بود، بیان کرد: راه شهید چمران پایان نیافته و نمونه‌های آن در حرکت‌ها و اقدامات ارزنده شهدای هسته‌ای بود و در این روزها هم شهدای عرصه سلامت را داریم که جان خود را در راه حفظ جان همنوعانشان تقدیم کرده‌اند.

 

صابری بیان کرد: اغلب کشورها و در رأس آنان آمریکا و اسرائیل به دنبال جذب نخبگان علمی‌مان هستند و طرح فرار نخبگان و بدبین آنان به کشورشان را در سر دارند، اما نخبگان ما هیچگاه تحت تأثیر این توطئه‌های شوم قرار نمی‌گیرند و گاهاً دیده‌ایم که وقتی نقشه شومشان نقش برآب شده اقدام به ترور و شهادت آنان می‌‌کنند که با اینگونه اقدامات بیش از پیش در نگاه مردم منفور می‌شوند.

 

رئیس بسیج اساتید خراسان رضوی اضافه کرد: از همه اساتید و نخبگان علمی در عرصه‌های مختلف دعوت می‌کنیم همچنان با روحیه بسیجی خود در مسیر پیشرفت و تعالی کشور و ناکامی بیش از پیش از دشمنان گام بردارند و همچون مدافعان سلامت با عمل خود به جهانیان نشان دهند که راه شهید چمران تا ابد ادامه خواهد یافت.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید چمران انقلاب راه شهید چمران شهید چمران بسیج اساتید نخبگان علمی تا آخرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، روز دوم رقابت علمی کنکور در سال ۱۴۰۳، امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه با حضور داوطلبان گروه علوم تجربی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.


بیش از ۷۱ هزار شرکت کننده در استان خوزستان در نوبت اول شرکت داشتند که ۶۰ درصد دختر و ۴۰ درصد پسر بودند.

شهرستان اهواز با ۲۰ هزار نفر بیشترین شرکت کننده در استان خوزستان و گروه علوم تجربی بیشترین داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری امسال را تشکیل دادند.

از تعداد ۲۰ هزار نفر شرکت کننده اهوازی، ۱۰ هزار نفر آزمون خود در دانشگاه شهید چمران باهم رقابت کردند.


دانشکده‌های علوم، کشاورزی، مهندسی، اقتصاد و علوم اجتماعی، ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روان‌شناسی و الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان این داوطلبان بودند.

دیگر خبرها

  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی