Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی در بیست و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: تنها سه شهرستان بناب، مراغه و چاراویماق در استان وضعیت قرمز دارند و وضعیت کلی استان نیز زرد است.  

وی افزود: افزایش آمار مبتلایان در یک روز، ملاک ارزیابی وضعیت نیست، طبق معیارهای وزارت بهداشت، درصورتی که یک استان در ۱۴ روز متوالی، به ازای هر یکصدهزار نفر جمعیت، سه نفر بستری داشته باشد وضعیت آن قرمز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در ادامه اعمال محدودیت‌های جدید را منوط به هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و گفت: سیاست جدید ستاد ملی، فاصله‌گذاری پویا متناسب با وضعیت هر شهرستان و استان است و در هر حال، ایجاد محدودیت‌های جدید باید به تصویب ستاد ملی برسد.

پورمحمدی گفت: رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در اجتماعات، مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا هستند.  

وی ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم، از صداوسیما و سایر رسانه‌ها خواست تا بیشتر از قبل مردم را نسبت به خطرات بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری از آن آگاه کنند.  

پورمحمدی با انتقاد از تشکیل دورهمی‌ها و اجتماعات خانوادگی به بهانه مراسم عروسی و عزا، گفت: هیچ مجوزی برای برگزاری این اجتماعات صادر نشده و دستگاه‌های مسئول باید نظارت خود را در این زمینه بیشتر کرده و با تخلفات برخورد کنند.  

وی همچنین بر جلوگیری از تشکیل اجتماعات در پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن گردشگری تأکید کرد و گفت: امیدواریم شرایط به نحوی نباشد که دوباره مجبور به تعطیلی پارک‌ها شویم.  

استاندار آذربایجان شرقی، افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در روزهای اخیر را ناشی از عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: البته در هفته‌های اخیر، تعداد تست‌های انجام‌شده نیز افزایش یافته و روند بیماریابی هدفمند شده؛ با این حال آن‌چه به شیوع بیشتر بیماری دامن زده، عادی‌انگاری شرایط و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی است. 

کد خبر 523611 برچسب‌ها كرونا در ايران استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در دیدار چهره به چهره رحمتی به مشکلات ۲۵ نفر از مردم استان آذربایجان شرقی رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

تامین سرمایه در گردش، تخصیص ارز، بدهی بانکی، مشکلات مالی و اختلاف با شهرداری مهمترین مسائل مطرح شده ملاقات کنندگان با استاندار آذربایجان شرقی بود.

امسال ۱۴۵ نفر در دیدار‌های مردمی با استاندار مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود