Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری مشترک میان کتابخانه های عمومی گیلان و سازمان منطقه آزاد انزلی با محوریت اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و توسعه زیرساخت ها در این حوزه امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان و به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی گیلان؛  نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و سازمان منطقه آزاد تجاری انزلی امروز (شنبه، ۳۱خرداد) با حضور «پریسا کرمی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و «سید حجت مهدوی» معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*راه اندازی کتابخانه سیار منطقه آزاد انزلی تجربه موفق و الگویی برای سایر مناطق کشور بود

«پریسا کرمی» در این نشست ضمن اظهار خرسندی از اقدامات مشترک فرهنگی مجموعه کتابخانه ها و سازمان منطقه آزاد انزلی، مهمترین نمود این همکاری ها را ایجاد و راه اندازی ۲ کتابخانه عمومی سیار و ولایت در این منطقه عنوان کرد و گفت: تجربه راه اندازی کتابخانه عمومی سیار در مناطق فاقد کتابخانه عمومی منطقه آزاد انزلی یک تجربه موفق و الگویی برای سایر مناطق کشور بود.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین هم افزایی میان دو مجموعه فرهنگی و اقتصادی را کم نظیر توصیف کرد و با با بیان اینکه امیدوار هستیم با امضای تفاهم نامه همکاری جدید این هم افزایی با قوت و سرعت بیشتری ادامه یابد بر ضرورت گسترش فضاهای کتابخانه ای در مناطق مختلف این منطقه تاکید کرد.


*تبدیل گسستگی از کتاب به پیوستگی به این عنصر دانایی از اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی است

«سیدحجت مهدوی» نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ما کارگزاران و خادمین کتاب و کتابخوانی هستیم، محوریت یافتن کتاب و کتابخوانی در جامعه را موجب کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی عنوان کرد.


معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی همچنین با اظهار امیدواری نسبت به تعامل دو مجموعه سازمان منطقه آزاد انزلی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در راستای اجرای برنامه های فرهنگی مشترک و توسعه زیرساخت های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی، مزایای این همکاری را در نهایت متوجه کودکان، نوجوانان و جوانان منطقه دانست و گفت: همه تلاش های ما در این حوزه با هدف تبدیل گسستگی از کتاب به پیوستگی به این عنصر دانایی است.


گفتنی است، برگزاری برنامه‌های فرهنگی چون نقد کتاب، نشست کتاب‌خوان، برگزاری جشنواره های کتابخوانی رضوی، برگزاری جشنواره های مختلف کتاب‌خوانی ویژه کودکان و نوجوانان و نمایشگاه فروش کتاب با حضور ناشران مطرح کشور با اجرای برنامه های فرهنگی جنبی، تشکیل باشگاه کتاب‌خوانی در روستاهای حوزه منطقه آزاد انزلی، فراهم آوری امکان معافیت های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، حذف تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات برای سرمایه گزاران علاقمند به حمایت، ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی در منطقه آزاد انزلی از مهمترین محورهای این تفاهم نامه است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه های سیار کتابخانه های گیلان منطقه آزاد انزلی کتابخانه های عمومی استان گیلان کتابخانه های عمومی گیلان سازمان منطقه آزاد انزلی سازمان منطقه آزاد نامه همکاری تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.

تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌های و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.

همچنین تقوی در این دیدار مذاکراتی در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی داشت و مذاکراتی با دیگر روسای فدراسیون‌ها انجام داد.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفرهای بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.

بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.

رییس فدراسیون والیبال ایران امشب(جمعه ۱۴ اردیبهشت) به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر 6095559

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی