Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@16:10:44 GMT

ورودجنگنده‌چینی به منطقه‌پدافندی‌تایوان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۲۵۵۶

وزارت دفاع تایوان مدعی ورود یک فروند جنگنده «جی-10» چینی به منطقه پدافندی خود در جنوب غربی این سرزمین شد. ناطقان: وزارت دفاع تایوان مدعی شده که یک فروند جنگنده «جی-10» نیروی هوایی چین روز جمعه حریم هوایی تایوان را در جنوب غربی نقض کرد.

به نوشته وبگاه «اژیا ریویو» تایوان مدعی است که یک فروند جنگنده جی-10 چین ظهر جمعه به وقت محلی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان در جنوب غربی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع تایوان مدعی شده که این جنگنده پس از دریافت اخطار از سوی گشت‌های هوایی تایوان منطقه را ترک کرد. این چهارمین مورد از نقض حریم هوایی تایوان از سوی چین در روزهای گذشته و ششمین مورد در ماه جاری میلادی است.

آمریکا که از جمله متحدان تایوان محسوب می‌شود به تحرکات بین چین و تایوان واکنش نشان داده به طوری‌که «مارک اسپر» وزیر دفاع تایوان دوشنبه گذشته در توییتی بدین منظور نوشت: «متعهد به یک تایوان دموکرات هستیم.»

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین دانسته و بارها درباره تلاش‌ها به منظور استقلال این منطقه هشدار داده و همچنین تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ به بعد، رسما خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده‌اند اما در سال‌های گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده‌اند.

چندی قبل نیز نیروی هوایی تایوان مدعی شد به چند جنگنده‌ «سوخو-30 »که در منطقه پدافند هوایی  تایوان حضور داشتند، هشدار داد و متعاقب آن جنگنده‌های چینی منطقه را ترک کردند.

یک ژنرال ارشد ارتش خلق چین نیز به تازگی  هشدار داد  اگر هیچ راهی برای توقف استقلال تایوان از چین نباشد گزینه حمله نظامی به تایوان یکی از گزینه‌های پکن است.
منبع: فارس برچسب ها: جنگنده‌چینی ، منطقه پدافندی تایوان ، ورود

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جنگنده چینی ورود هوایی تایوان تایوان مدعی دفاع تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی این وزارت می‌گوید که مهم‌ترین اقلام صادراتی از طریق دهلیزهای هوایی را  میوه‌های خشک و تازه، زعفران، میوه‌خشک، میوه‌تازه و قالی تشکیل می‌دهد.

به گفته‌ وی، بیش‌ترین صادرات از طریق میدان‌های هوایی به کشورهای هند، امارات متحده عربی، ترکیه، ایران، ازبکستان آلمان و کانادا انجام شده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «صادرات افغانستان از طریق میدان هوایی کشور در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۲۴۷ تن به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار است؛ میوه‌های خشک و تازه، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، البسه، نخود، قالی، زعفران، لوازم آشپزخانه و پوست بز و گاو است.»

اتاق تجارت و سرمایه گذاری صادرات از طریق دهلیزهای هوایی را در رشد اقتصادی مهم می‌داند و تأکید می‌کند که باید هزینه انتقال از طریق دهلیزهای هوایی کاهش یابد.

بربنیاد اطلاعات وزارت صنعت و تجارت در سال ۱۴۰۲ خورشیدی به ارزش ۱.۸ میلیارد صادرات به خارج از کشور انجام شده که یک بخش آن را صادرات کالاهای از طریق دهلیزهای هوایی تشکیل می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید