Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا طلایی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای جدید و سابق سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: با وجود مشکلات عدیده فراروی دولت از جمله تحریم و کمبود منابع ارزی، بخش کشاورزی در سایه تلاش و همت کشاورزان و حمایت های آموزشی و مالی دولت به رشد و توسعه قابل توجهی دست یافته است.

وس یادآور شد: برای توسعه کمی و کیفی برنامه های جهادکشاورزی باید اجرا و تصدی گری پروژه ها و طرح ها به بخش خصوصی، بهره برداران، تعاونی ها و تشکل های مرتبط و فعال حوزه کشاورزی در زیر بخش های مختلف واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به نامگذاری امسال به سال جهش تولید، وزارت جهادکشاورزی نیز برنامه های ابلاغی خود در این راستا را برای اجرا تدوین و اولویت بندی کرده است و این وزارتخانه سهم مهم و کلانی را در تحقق عملیانی این شعار دارد.

طلایی بر ایجاد کشاورزی پایدار، تکمیل طرح های نیمه تمام،‌توسعه گلخانه ها و تکمیل زنجیره تولید تاکید کرد و افزود: راه توسعه کشاورزی در زیربخش های مختلف به ویژه مقوله زنجیره تولید جذب سرمایه گذار و رفع موانع فراروی آنهاست.

وی اظهار داشت: افزایش بهره وری کمی و کیفی در تمام زیربخش های کشاورزی، حضور محققان و کارشناسان مجرب و عالم به کار در بین کشاروزان، ایجاد پهنه بندی اراضی و استفاده از تجارب کشاورزان نمونه و موفق از اولویت های سازمان های جهادکشاورزی در تمام کشور باید باشد.

طلایی یادآور شد: کاهش وابستگی کشور به خارج در موضوع محصولات استراتژیک از جمله دانه های روغنی همچون کلزا یکی از اهداف وزارت جهادکشاورزی و از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است که باید در دستور کار استان های مختلف کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت های مطلوبی در زمینه توسعه کشاورزی دارد، اظهار داشت: هم اکنون استان ایلام محل اجرای سه طرح ملی حوزه آب و خاک و برترین استان در حوزه افزایش سطح اراضی کشاورزی است که باید به یکی از قطب های کشاورزی کشور در زیربخش های مختلف تبدیل شود.

وی همچنین خواستار تسریع در تکمیل پروژه ساختمان مرکزی سازمان شد و افزود: این ساختمان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی باید بعد از گذشت ۱۴ سال از شروع ساخت آن امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

احداث یک هزار واحد مسکونی برای کارکنان جهاد کشاورزی

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: توافق نامه احداث یک هزار واحد مسکونی بین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی منعقد شده است.

محمدرضا قدسی این واحدهای مسکونی در سراسر کشور و برای کارکنان فاقد مسکن بدنه جهاد کشاورزی در استان های مختلف احداث می شود.

وی افزود: رسیدگی به معیشت و دغدغه های جهادگران و کشاورزان وزارت جهادکشاورزی در نقاط مختلف کشور از اهمیت بالایی برخودار است چرا که تامین غذای مردم بر عهده این قشر است.

قدسی تاکید کرد: همانگونه که نیروهای نظامی مسوول امنیت کشور هستند، وزارت جهادکشاورزی هم وظیفه تامین امنیت غذایی سالم و با کیفیت مردم را بر عهده دارند.

استفاده از نیروهای بومی در اولویت بکارگیری طرح های جهادکشاورزی باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام هم گفت: جهادکشاورزی باتوجه به گستردگی دامنه فعالیت خود پتانسیل های زیادی برای توسعه استان در این زمینه دارد و مدیریت جدید سازمان باید بر استاده از نیروهای جوان و مستعد بومی اهتمام داشته باشد.

معروف بسطامی اظهار داشت: با تعامل بین بخشی میان تمام مدیران و دستگاه های تابعه سازمان جهادکشاورزی و همچنین سایر ادارات استان باید کشاورزی ایلام به رشد و شکوفایی بیش از پیش دست یابد و با همدلی و وفاق مشکلات و موانع این حوزه کاهش پیدا کند.

وی افزود: کشاورزی یکی از مهمترین ابعاد توسعه و رونق کشور است که در شرایط کنونی و باتوجه به هجمه های دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی باید با کارهای جهادی و عملیاتی، رونق تولید در کشور افزایش یابد و ایران به جایگاه واقعی و ارزشی خود در همه بخش ها به ویژه حوزه کشاورزی برسد.

بسطامی یادآور شد: فاصله توسعه استان ایلام به واسطه محرومیت های ناشی از بی توجهی رژیم پهلوی و هشت سال جنگ تحمیلی با استان های برخودار زیاد است که با استفاده از فرصت های موجود و پیش رو فاصله ایلام با استان های توسعه یافته باید به حداقل کاهش پیدا کند.

در این مراسم از تلاش های چهارساله سیدمحمدتراب میری رییس سابق سازمان جهادکشاورزی استان قدردانی و محمد علی اقدسی جانشین وی شد.

اقدسی پیش از این معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام بود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ایلام جنگ تحمیلی مقام معظم رهبری محمدرضا طلایی تکریم و تجلیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ایلام جنگ تحمیلی مقام معظم رهبری محمدرضا طلایی تکریم و تجلیل وزارت جهاد کشاورزی ایلام جنگ تحمیلی مقام معظم رهبری محمدرضا طلایی تکریم و تجلیل وزارت جهادکشاورزی جهاد کشاورزی سازمان جهاد استان ایلام وزارت جهاد بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: برای اینکه بتوانیم در بخش صنعت دام و کشاورزی شاهد توسعه استان باشیم در حال ارتقای زیرساخت‌های حوزه آب هستیم.

محمدرضا حسین‌نژاد در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر که امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی در توسعه زیرساخت‌های صنعت پیش‌رو بوده است. در این راستا ارتقای زیرساخت‌های آب هدفگذاری شده است و مسیر قانونی خود را طی می‌کند تا بتوانیم از تخصیص‌های بهتری برخوردار باشیم.

وی تاکید کرد: پروژه انتقال آب سرانی به نقاط مختلف استان در مسیر قانونی‌اش قرار دارد و در مجلس ردیف بودجه گرفته است که نقش بسیار زیادی در توسعه صنعت استان خواهد داشت. با انتقال آب سرانی به استان در بخش صنعت، دام، طیور و کشاورزی تحول خواهیم داشت و می‌توانیم توسعه بیش از پیش را رقم بزنیم.

وی به حوزه اقتصاد استان اشاره و بیان کرد: سال گذشته، کنترل تورم در استان به‌شکل مناسبی انجام شد و اکنون خراسان شمالی از رتبه چهارم کشور به‌عنوان یک استان دارای تورم بالا به رتبه ۲۱ رسید و توانستیم در کنترل تورم نقش موثری ایفا کنیم. البته موضوع تورم در استان به وضعیت کشوری ارتباط مستقیم دارد و ۱۲۱ قلم کالا بر آن تاثیر می‌گذارد، اما با اقدامات مناسب و تلاش‌های بسیار در این حوزه موفقیت حاصل شده است.

استاندار خراسان شمالی به توفیق‌ها در حوزه علم و فناوری در استان اشاره کرد و گفت: با عملکرد مناسب در بخش پارک علم و فناوری و توجه و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم رتبه ۱۳ را در کشور کسب کنیم.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان در شرکت‌های دانش بنیان استان در حال اجراست که نقش بسیاری در توسعه اشتغال بخش‌های مختلف دارند.

حسین‌نژاد از شناسایی ۱۳ زنجیره‌ای ارزش در استان سخن گفت و افزود: زنجیره‌هایی از جمله در گوشت، فرش، گیاهان دارویی، فولاد، آلومینا، پتروشیمی و ... در استان وجود دارد که برنامه تولیدات آن‌ها را گسترش داده‌ایم و ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه نیاز است تا این زنجیره‌های ارزش توسعه یابد.

وی به ناترازی بانک‌ها در استان اشاره کرد و گفت: نسبت منابع به مصارف بانک‌ها استان در سال گذشته نزدیک دو شد و این یعنی فشار زیادی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات وارد کردیم. این فشار زیاد به‌دلیل وضعیت خاص خراسان شمالی و نیاز به منابع اعتباری بسیار است تا توسعه یابد.

وی بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد در خراسان شمالی نیازمند خط اعتباری خاص هستیم تا بتوانیم زنجیره‌های ارزش را تقویت و استان را توسعه دهیم.

وی افزایش سود حوزه تولید را منوط به صادرات دانست و افزود: اکنون خراسان شمالی به ۳۸ کشور صادرات محصول دارد که موضوع مهم در این زمینه، تعهدات ارزی است و انتظار داریم معافیت‌های مختلف مشمول این استان شود تا توسعه استان با شتاب بیشتری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی