Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید ضمن تأکید بر اینکه دولت ترامپ از اساس و ریشه نژادپرست است، گفت که سناتور‌های حامی این دولت نیز به «زباله‌دان تاریخ» تعلق دارند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا که در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا فعالیت داشت، در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی»، دولت ترامپ را «کاملاً نژادپرست» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رایس در مصاحبه خود ضمن آنکه دولت ترامپ را اساساً نژادپرست دانست، گفت که آندسته از سناتور‌های حامی دولت ترامپ نیز به «زباله‌دان تاریخ» تعلق دارند.

رایس در خصوص استعفای «مری الیزابت تیلور» عالیرتبه‌ترین مقام سیاهپوست دولت ترامپ در اعتراض به نگرش رئیس‌جمهور آمریکا در بحث نژادپرستی گفت: «بهتر است قبل از آنکه دیر شود بگویم. او سه سال و نیم به دولتی خدمت کرد که از بیخ و بن نژادپرست است. با مقایسه معترضان آرام در شارلوتسویل و حامیان برتری‌جویی نژادی سفیدپوستان که دولت (ترامپ) حامیان برتری‌جویی نژادی سفیدپوستان را بعنوان انسان‌های خوب توصیف کرد و (از طرف دیگر) تا همین هفته‌های اخیر که جنبش "زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" و معترضان آرام بی‌ارزش شمرده شدند، و همچنین توضیح شفاف دولت مبنی بر اینکه میراث کنفدراسیون را به آمریکای مدرن ترجیح می‌دهد، می‌توان به این قضیه پی برد که این دولتی است که پیشینه آن در زمینه مسئله نژادی واقعاً مایه بی‌آبرویی و شرمساری است».

اظهارات رایس در شرایطی مطرح شده است که ترامپ در هفته‌های اخیر با موجی از انتقادات به نوع واکنش وی به اعتراضات سراسری در آمریکا در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست میناپولیس، مواجه شده است.

ترامپ به دنبال اعتراضات سراسری در آمریکا علیه خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس این کشور، خواستار استفاده از تکنیک‌های زور و سرکوب علیه معترضان شد و آن‌ها را «اراذل و اوباش‌هایی» توصیف و تهدید کرد تا سگ‌های وحشی را به روی آن‌ها رها کنند.

از طرف دیگر، با تشدید گمانه‌زنی‌هایی درباره انتخاب «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید به عنوان گزینه معاونت ریاست جمهوری «جو بایدن» تشدید شده، رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود پیامی را علیه او بازنشر داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتری خود پیامی از یک صفحه توییتری را بازنشر داد که در آن نوشته شده است: «سوزان رایس کاملا از روی اطلاع به آمریکا درباره "ویدئو" دروغ گفت، اوباما و (هیلاری) کلینتون هم‌وطنان ما را رها کردند، رایس برای لاپوشانی کردن آن حقیقت را کنار گذاشت. بنغازی#».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سوزان رایس رئیس جمهور دولت ترامپ سوزان رایس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

کد خبر 6089164

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست