Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری از آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها در روز ۱۵ شهریورماه خبر داد و گفت: ممکن است نیاز باشد مدارس از اول یا هفتم شهریور باز باشند و دست آموزش‌ و‌ پرورش در این زمینه باز است؛ اما ما مبنا را روز پانزدهم شهریورماه می‌گذاریم. به‌ گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است تصمیماتی در مورد تعطیلی یک روز در میان کلاس‌ها یا خلوت‌تر شدن کلاس‌ها گرفته شود، تعطیلی روزهای پنجشنبه هم حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او با اشاره به اینکه «۱۲۳ روز از شروع شیوع ویروس کرونا گذشته است» اظهار داشت: ویروس کرونا خود به خود منتقل نمی‌شود بلکه توسط خودمان منتقل می‌شود؛ یعنی یک نفر بیمار می‌شود، مراعات نمی‌کند، خود را قرنطینه نمی‌کند، با افراد مراوده می‌کند و همه را بیمار می‌کند. پس خودمان در توسعه و انتقال این بیماری نقش داریم بنابراین باید به این ویروس کمک نکنیم بلکه به مردم کمک کنیم بویژه افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند.
به گفته رئیس‌ جمهوری، یکی از تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا آن است که در یکی، دو هفته آینده طرح الزام استفاده از ماسک در جاهای ضروری تصویب و ابلاغ شود.
روحانی تأکید کرد: نه تعطیلی ضرورت دارد و نه مورد نظر ما است اما دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها همه باید مراعات شود. بنابراین «فعالیت آری، ولی تجمع و اجتماع و تردد در جاهایی که ضرورت ندارد، نه». وی در ادامه به فشار روحی و روانی این ویروس در جامعه اشاره کرد و گفت: ممکن است این ویروس مردم را نگران و افسرده کند و خیلی‌ها با ادامه این بیماری دچار بیماری روحی شوند. بنابراین از همه آنهایی که تخصص اجتماعی و روانشناختی و آنهایی که در زمینه علوم حوزوی و دینی تخصص دارند، در تبلیغات تخصص دارند، هنرمند و شاعر هستند و همه آنهایی که به نوعی در هنر ورود دارند و دستگاه‌های تبلیغاتی ما بویژه صداوسیما و فضای مجازی می‌خواهم که کمک کنند تا مردم را آماده کنیم و اولین آمادگی این است که مردم بدانند درگیری ما با این ویروس کوتاه مدت نیست و خودمان را برای یک زمان طولانی‌تر آماده کنیم بنابراین همه در این زمینه کمک و یاری کنند.
رئیس‌جمهوری گفت: مسأله بعدی اینکه هر استانی که بخشی از آن و شهرستان‌هایش دچار مشکل می‌شود، بلافاصله ستاد آن استان، پیش‌بینی‌های لازم و محدودیت‌های ضروری را انجام بدهد و بلافاصله آنها را برای ستاد بهداشتی درمانی و ستاد اجتماعی- امنیتی ما بفرستد تا بررسی شود و محدودیت‌هایی که در نهایت وزیر بهداشت و وزیر کشور به نتیجه رسیدند را اعلام کنند و با تأیید رئیس‌جمهوری، اجرایی و عملیاتی شود. روحانی بیان داشت: بنابراین ممکن است محدودیت، دیگر برای کشور و کل استان نباشد بلکه برای بخشی از استان‌ها باشد، این جزو تصمیمات امروز ما بود امیدواریم ساز و کار زودتر آماده شود.
وی ادامه داد:‌ نکته دیگری که در این جلسه مطرح شد این است که بنا شد برای یکی دو هفته آینده ما تصمیم نهایی را بگیریم که الزام استفاده از ماسک در برخی از موارد است. بیشتر الزام استفاده از ماسک، اجتماعات در فضای سرپوشیده است که جمعیتی است.
روحانی تصریح کرد: منتها ما باید قبل از الزامی کردن ماسک، آن را به وفور و ارزان در اختیار مردم قرار دهیم. باید ماسک پارچه‌ای، تمیز و قابل شست‌و‌شو در اختیار مردم باشد. بنابراین لازم است ماسک را در مناطق قرمز الزامی و ضروری کنیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار

دریافت 41 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تخریب‌های وسیع در شاهوار، تأمین کننده آب و زیستگاه وحوش تاکنون مسئولان کشوری فراوانی را به شهرستان شاهرود کشانده است امروز شاهوار میزبان معاون سازمان حفاظت از محیط زیست بود.

گله‌های کل و بز در این فیلم به خوبی دیده می‌شود. انفجارهای معدنی سبب شده بود تا مدت‌ها این کل و بزها از منطقه فراری باشند حالا بعد از تعطیلی موقت معدن آرامش به منطقه تاحدودی بازگشته است اما دغدغه و نگرانی بزرگ مردم این است که این معدن هرگز به صورت کامل بسته نشده است مطالبه مردم تعطیلی کامل معدن مخرب شاهوار است زیرا این منطقه مهمترین تأمین کننده آب و حیات در شهرستان شاهرود است.

کد خبر 6094977

دیگر خبرها

  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها