Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:12:26 GMT

احداث جاده غیرمجاز در مراتع روستای سقز متوقف شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۳۶۳۵

احداث جاده غیرمجاز در مراتع روستای سقز متوقف شد

سهراب احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش واصله از پاسگاه انتظامی روستای سوته مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی و احداث جاده در اراضی ملی، نیروها به محل عزیمت و تخریب تصرفات را نقشه برداری کردند.

وی افزود: در این جاده سازی غیر مجاز علاوه بر تخریب مراتع و در نتیجه آن تخریب خاک سطحی و زیرسطحی گسترده، تعدادی درخت زالزالک نیز قطع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با اشاره به اینکه متخلفان به کمک نیروهای انتظامی شناسایی شده و صورت جلسه‌ای در این خصوص تنظیم شده است، اضافه کرد: بیل مکانیکی نیز بر اساس دستور قضایی توقیف و به محوطه پاسگاه منتقل گردید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با تاکید بر اینکه با متخلفانی که اراضی ملی را تصرف و تخریب می کنند قطعا با آنها برخورد قانونی می‌شود، یادآور شد: پس از تکمیل پرونده این متخلفان، مراتب به دادگستری ارجاع خواهد شد.

آتش سوزی در مراتع سقز آغاز شد 

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز نیز گفت: افزایش تعداد خودروهای شخصی و امکان حضور در طبیعت توسط مالکان این خودروها، نبود فرهنگ تفریح در طبیعت بدون صدمه و آسیب به آن و عدم رعایت اصول روشن کردن آتش در طبیعت، همه و همه باعث شد تفریح عده ایی از همشهریان به بلای جان طبیعت تبدیل شود.  

پیمان صاحبی با بیان اینکه متاسفانه آتش سوزی در مراتع سقز آغاز شده است، افزود: دیروز تعدادی از گردشگران به قصد تفریح اقدام به روشن کردن آتش کردند که با توجه به وزش باد و عدم رعایت اصول ایمنی، حریق به مراتع روستای کچل منگان سرایت کرد.

 وی اضافه کرد: این آتش سوزی علاوه بر ایجاد خسارت در سطح وسیعی از مراتع باعث نابودی تعدادی زیادی از گونه های گیاهی و جانوری منطقه نیز شد.

صاحبی اظهار داشت: به محض اینکه از آتش سوزی این منطقه خبر دار شدیم، تیم اطفای حریق به همراه نیروهای کشیک این اداره به محل عزیمت و با کمک همیاران طبیعت آتش سوزی اطفا شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان سازمان امور اراضی کشور یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری منابع طبیعی سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان امور اراضی کشور منابع طبیعی سقز کردستان سازمان امور اراضی کشور منابع طبیعی سقز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید

این منطقه که وسعت آن ۵۳۰ هکتار است به دره بیدبالا معروف است و ۱۰۰ هکتار از وسعت آن پوشیده از لاله واژگون یا همان اشک مریم است.


لاله‌ها از اواسط اردیبهشت شروع به رشد می‌کنند و تا اواسط خرداد نیز به بذردهی می‌رسند و بیشتر به رنگ قرمز هستند.


روستای دره بیدبا فاصله ۲۰ کیلومتری درشمال غرب داران واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید