Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتی‌گیر تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: مسئولان ورزش شیراز به منافع خودشان فکر می‌کردند و دستشان رو شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدعلی گرایی در مورد پیگیری تمریناتش در روزهای تعطیلات اردوی تیم ملی اظهار داشت: شرایط یک جوری است که نمی‌شود من و رضا هم خیلی با یکدیگر تمرین کنیم، بیشتر تمرین انفرادی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا آنقدر خوب است که می‌ترسم، با او تمرین کنم.

وی با اشاره به اینکه آخرین مسابقه رسمی‌اش در سال 2019، مسابقات جهانی نورسلطان بوده، ادامه داد: بعد از رقابت‌های جهانی قزاقستان، جایی مسابقه ندادم، یعنی از سال 2019 بلاتکلیف بودیم. بعد هم کرونا آمد و در شیراز هم جایی نبود که درست و حسابی تمرین کنیم. یک سالن بدنسازی داریم که دست آقای دهقان بود و کلیدش را به ما دادند، تخصصی آنجا تمرین می کنیم. یک سالن شهرداری هم در اختیار ماست که تمرین کشتی را آنجا انجام می دادم. به هرحال برای همه شرایط همین است و من و برادرم تنها نیستیم که این شرایط را تحمل می‌کنیم. همه مجبوریم این مسیر را طی کنیم.

نفر سوم وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان در سال 2019 در مورد حضورش در لیگ برتر و اینکه چرا میزان قرارداد فرنگی کاران کمتر از آزادکاران است، خاطرنشان کرد: اگر مرا بخواهند چرا شرکت نکنیم؟ این هم بستگی به نظر اسپانسر و تیم دارد که به چه شکل می خواهند سرمایه گذاری کرده و چه جور کشتی گیران را جمع کنند. سقف پرداختی در لیگ هم همیشه متفاوت بوده، این اختلاف رقم بین کشتی آزاد و فرنگی هست. اسپانسری که در کشتی سرمایه گذاری می‌کند نباید تبعیض قائل شود، چه فرقی می‌کند که در کشتی آزاد قهرمان شویم و یا فرنگی، همه بچه ها کشتی می گیرند. 

محمدعلی گرایی با انتقاد از کم توجهی مدیران ورزشی در استان فارس نسبت به قهرمانان ورزشی این استان تاکید کرد: این چیزی است که همیشه بوده و فکر می‌کنم خواهد بود. شیراز ورزشکاران زیادی دارد، ولی متاسفانه مسئولانی هستند که این زحمات را  نمی‌بینند و فقط فکر منافع خودشان هستند. اداره کل وظیفه‌اش این است که به ورزشکار برسد اما آنها به فکر منافع خودشان هستند. متاسفانه و یا خوشبختانه دست شان رو شده و حالا آنها گرفتار موضوع خودشان هستند. در خصوص موضوع استخدامی که قبلا در موردش صحبت شده بود، از اول می‌دانستیم قول ها همه اش پوچ است ولی دست مان به جایی نمی رسید. تنها جایی که می‌شد درخواست مان را مطرح کنیم، اداره کل ورزش استان بود که نزد مدیرکل می‌رفتیم که همیشه ما را سر می‌گرداند. ما در شیراز یک سالن برای تمرین نداریم. باید از سه روز قبل زنگ بزنیم به این رفیق و آن رفیق، که یک سالن بگیریم بعد هم زیرآب ما را می زنند که سالن را از ما بگیرند.

وی در مورد اتفاقاتی که در سال 2018 مجبور به جابه جایی وزنی در تیم ملی شد، تاکید کرد: آن سال در بازی‌های آسیایی در وزن 77 کیلوگرم کشتی گرفتم. سال قبلش در 72 کیلوگرم بودم. کادرفنی تصمیم گرفت در انتخابی 77 کیلوگرم بگیرم و من اصرار داشتم در 72 کیلوگرم بمانم تا مدال جهانی‌ام را بگیرم. هر چه بود من در 77 کیلوگرم کشتی گرفتم و در جام تختی و بازی‌های آسیایی هم اول شدم و دو سه روز بعد گفتند باید در 72 کیلوگرم کشتی بگیری، خودم خیلی راغب نبودم اما این اتفاق افتاد و یک تصمیم اشتباه باعث شد  در 72 کیلوگرم کشتی بگیرم و یک مدال راحت در سال 2018 از دستم پرید.

گرایی با اشاره به شکستش به کشتی گیر سوئدی در مسابقات جهانی نورسلطان، گفت: در مسابقات قزاقستان آمده بودم طلا بگیرم. این آمادگی را در خودم می دیدم که ولاسوف روس، کیم کره ای و باقی حریفانم را راحت ببرم. با تمریناتی که در اردو داشتیم آمادگی خوبی داشتم اما متاسفانه در کشتی با حریف سوئدی برنامه اشتباهی چیدم. رفتم روی تشک ولی به در بسته خوردم. رفتم سراغ پلن دیگر رفتم امتیاز هم گرفتم اما حریف دستم را خواند. کشتی گیر سوئدی چغر و بد بدن بود. برنامه ام اشتباه بود تایم دوم هم عجله کردم و درنهایت باختم. 

محمدعلی گرایی در گفت‌وگو با برنامه دایره طلایی در مورد رقابتش با سعید عبدولی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک پیش رو، تصریح کرد: رقابت با سعید عبدولی صددرصد خیلی به من کمک می کند. وقتی دو سه حریف باشند که با هم در اردو تمرین کنند، یک اصطلاح در بین کشتی گیران هست که بدن به بدن بشوند، حتما نتیجه خوب می‌گیرند و صددرصد هر کسی اعزام شود یک مدال خوش رنگ می‌گیرد. رقبای داخلی آنقدر قوی هستند که راحت در المپیک بتوانند مدال بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی آزاد شیراز کشتی لیگ برتر کشتی آزاد شیراز کشتی لیگ برتر محمدعلی گرایی کیلوگرم کشتی 72 کیلوگرم تیم ملی یک سالن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس

نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۱۷ اردیبهشت ماه در کمپ تیم ملی آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ روزهای ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود. محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی در این اردو حضور ندارد.

تیم ملی کشتی فرنگی با ترکیب کامل و با ۶ سهمیه راهی المپیک پاریس خواهد شد.

اسامی نفرات دعوت شده که می باید، به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز و محمد حسیوندپناهی

۶۰ کیلوگرم: امیررضا ده‌بزرگی، مهدی محسن‌نژاد و پویا ناصرپور

۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی و محمدمهدی کشتکار

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی، سعید اسماعیلی و حجت رضایی

۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی و علی دارابی

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد، غلامرضا فرخی و محمدرضا مختاری

۸۲ کیلوگرم: اشکان سعادتی‌فر و شاهین بداغی

۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، ناصرعلیزاده، محمدحسین محمودی و بهروز هدایت

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی، شایان حبیب زارع و حسین بالی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده، فردین هدایتی، محمد سروش رنجبر و مهرداد کلیوند

کادر فنی: حسن رنگرز (سرمربی)، حسن حسین‌زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت‌پور و فرزاد ایمانعلی‌زاده (مربیان).

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • کشتی فرنگی جام تختی؛ فینالیست‌های پنج وزن دوم مشخص شدند
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • کشتی فرنگی جام تختی| نتایج فینال ۵ وزن نخست اعلام شد
  • کشتی فرنگی جام تختی، فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند