Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:23:17 GMT

کرونا جشنواره سالانه گیلاس اشنویه را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۳۸۵۵

کرونا جشنواره سالانه گیلاس اشنویه را تعطیل کرد

عبدالسلام مام‌عزیزی روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در کشور امسال جشنواره گیلاس در این شهرستان برگزار نمی‌شود و برنامه‌های جایگزین در نظر گرفته شده‌است.

وی افزود: در صورت مساعد شدن شرایط و امکان برگزاری جشنواره بنا داریم همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان اشنویه یا جشنواره سیب را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اشنویه با بیان اینکه این شهرستان از قطب‌های تولید سیب و گیلاس است، افزود: برگزاری جشنواره سیب همواره از خواسته‌ها و مطالبات شهروندان بوده و در صورت مساعد شدن شدن شرایط این جشنواره برگزار می شود.

مام‌عزیزی افزود: گردش مالی در بخش کشاورزی در این شهرستان بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است و دفترچه فرصت‌های سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان با کمک کارشناسان و مدیران تدوین شده است.

وی افزود: اشنویه رتبه چهارم در تولید محصول سیب را در آذربایجان غربی داراست و هم‌اکنون ۳۰ واحد سردخانه در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲ واحد پس از سال ۱۳۹۳ در این شهرستان احداث شده و با راه‌اندازی این تعداد بیش از ۷۵ هزار تن به ظرفیت نگهداری میوه در این شهرستان افزوده شده‌است.

وی اضافه کرد: بخشی از سیب تولیدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری خوبی که دارد، علاوه بر سایر استان‌ها به کشورهای روسیه، گرجستان و پاکستان نیز صادر می‌شود.

سال گذشته ۱۳۰ هزار تن سیب از باغ‌های بارور این شهرستان برداشت شد، این میزان محصول از بیش از پنج هزار هکتار از باغ‌های سیب این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف، صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها شد

تاکنون چهار دوره جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار شده بود که با بازدید چشمگیر مسافران همراه بود، برداشت گیلاس قرمز به عنوان محصول اصلی کشاورزی این شهرستان در اواخر خرداد و تیر هر سال آغاز می شود که علاوه بر یک ظرفیت اقتصادی، جذابیتی زیبا برای گردشگران در این شهرستان به شمار می رود، همه ساله گردشگران بسیاری برای گردش و خرید این محصول به اشنویه سفر می کنند و این یاقوت های قرمز را به عنوان سوغاتی این منطقه با خود به همراه می برند.

شهرستان اشنویه از جمله شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی است که با داشتن یکهزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی اشنویه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی اشنویه وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی اشنویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار زهک گفت: ۱۲۰ برنامه در این جشنواره با سه هدف تحکیم وحدت و همدلی در بین مردم؛ ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آداب و رسوم مردم منطقه سیستان تا پایان سال در این شهرستان برگزار خواهد شد.
دهمرده افزود: برابر تقویم اجرایی رویداد‌های فرهنگی ورزشی و گردشگری شهرستان زهک در این جشنواره برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقه کودکان؛ اجرای سنت‌های باستانی سیستان و اجرای موسیقی محلی به اجرا درآمد.

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟