Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 -وزارت کشور عربستان روز شنبه از موافقت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور برای لغو همه قوانین منع‌ آمد و شد در سراسر این کشور از صبح فردا (یکشنبه) خبر داد. با این حال تعلیق حج عمره همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش روزنامه سعودی «السبق»‌، یک منبع مسئول در وزارت کشور عربستان اعلام کرد که طبق دستور ملک سلمان، همه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری از فردا یکشنبه با رعایت کامل همه شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز استفاده از ماسک در اماکن عمومی روال عادی خود را از سر خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اعلام،‌ تجمع افراد در اماکن عمومی نباید بیش از ۵۰ نفر باشد. 

همچنین تعلیق زیارت حج عمره همچنان ادامه دارد و به تدریج در سایه دستورالعمل‌های پزشکی در آینده به شکل طبیعی بازخواهد گشت.

طبق اعلام وزارت کشور عربستان، پروازهای بین‌المللی و ورود و خروج از مرزهای زمینی و دریایی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

ملک سلمان، سه ماه پیش و در راستای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا دستور برقراری منع رفت ‌و آمد را در این کشور صادر کرده بود.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت عربستان،‌ ۱۵۰ هزار و ۲۹۲  نفر در این کشور به کوید۱۹ مبتلا شدند که از این تعداد،‌یک‌هزار و ۱۸۴ نفر جان باختند و بیش از ۹۵ هزار بهبود یافته‌اند.

شیوع گسترده کرونا در سراسر دنیا از جمله عربستان،‌ اقتصاد این کشور را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده،‌ به نحوی که دولت سعودی ۱۷ اردیبهشت امسال نیز با صدور مصوبه‌ای تصمیم گرفت برای مقابله با شرایط سخت شیوع کرونا و شدت گرفتن بحران اقتصادی در عربستان، حقوق کارکنان بخش خصوصی در این کشور را به میزان ۴۰ درصد کاهش دهد.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ملک سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس ۵۰ امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «در عربستان گفتگوی بسیار سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم. جناب فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌ راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن تاکید کرد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!