Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا نوری زاده گفت: علی‌رغم شعارهای زیادی که در خصوص صادرات غیرنفتی داده می‌شود اما متأسفانه قوانین سخت‌گیرانه صادرکننده را پشیمان می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدرضا نوری زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ بابیان این مطلب که نوسانات بازار طلا و شیوع کرونا دوعاملی هستند که به‌شدت بر وضعیت این صنف تاثیرگذاشته است اظهار داشت: متأسفانه گرانی سرسام‌آور نرخ طلا در ماه‌های اخیر موجب کسادی بازار صنف طلافروشان بیش از گذشته شده و بیشتر مراجعات مردمی درحال حاضر جهت فروش طلا برای پرداخت بدهی یا تأمین مخارج زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه روند گرانی طلا نابودی صنف طلا و جواهر را رقم می زند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد با انتقاد از عدم نظارت برافزایش قیمت‌ها در بازار به‌ویژه بازار ارز و طلا اذعان داشت: افزایش بی‌حساب‌وکتاب قیمت‌ها و کرونا تیشه برریشه تولیدکنندگان و فروشندگان مصنوعات طلا زده به‌نحوی‌که درحال حاضر بالغ‌بر 80 درصد کارگاه‌های تولیدی در یزد تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و ادامه این روند به نابودی پیکر بی‌رمق صنف طلا و جواهر منجر خواهد شد.

نوری زاده با اشاره به بروکراسی پیچیده اداری درزمینهٔ صادرات طلا اظهار داشت: با توجه به وضعیت فروش نفت و لزوم قطع وابستگی بودجه کشور به این محصول و علی‌رغم شعارهای زیادی که در خصوص صادرات غیرنفتی داده می‌شود اما متأسفانه قوانین سخت‌گیرانه صادرکننده را پشیمان می‌کند.

ارزآوری 3 دلاری هر گرم طلا برای کشور

وی افزود: این درحالی است که این صنف می‌تواند با صادرات محصولات خود زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرده و به ازای هر یک گرم طلا 2 تا 3 دلار ارز وارد کشور کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آینده این صنف گفت: از زمانی که قانون ارزش‌افزوده مصوب شد و درحال حاضر سرکشی به تراکنش‌های مالی سازندگان و فروشندگان رمق صنف را گرفته و دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت در این رشته شغلی باقی نگذاشته علاوه براین، افزایش سرسام‌آور قیمت طلا و کاهش شدید قدرت خرید مردم آینده مبهمی را پیش روی ما قرار داده که نتیجه آن بیکاری فعالان و کارگران این صنعت را رقم خواهد زد.

مسئولان به چرخیدن چرخ زندگی صنف زرگر کمک کنند

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری هنگفت برخی از تولیدکنندگان صنعت طلا و جواهر در این صنعت ابراز داشت: برخی از کارگاه‌های استان سرمایه‌گذاری میلیاردی در این رشته کاری داشتند که به دلیل مشکلات فوق در شرایط فعلی بسیار کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارند.

نوری زاده در پایان ابراز امیدواری کرد مسئولان فکری عاجل برای کنترل قیمت‌ها برداشته و با کاهش قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم به چرخیدن چرخ زندگی فعالان صنوف به‌ویژه صنف زرگر کمک کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: طلا و جواهر نوری زاده قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس ابلاغ بند ۲ مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ واجدین شرایط «ثبت سفارش تا قبل از پایان دی‌ماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲» تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

«گفتنی است ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار برای بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.»

کد خبر 6097104 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • قیمت سکه امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد