Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص تکمیل طرح‌های نیمه تمام و احیای واحدهای راکد تصریح کرد: وزارت صمت ۷ محور برنامه و چهل پروژه صنعتی به منظور بهره وری سرمایه  و توسعه تولید داخل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید ابتدا پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و ظرفیت های نیمه تمام را به چرخه تولید بازگردانیم.

او با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مجدد واحد های تعطیل گفت: واحدهای تعطیل در هر استان به تفکیک شناسایی شده و مشکلات آنها بررسی شده است. بسیاری از واحد‌ها مشکل مدیریتی دارند، اما مشکل خود را کمبود نقدینگی عنوان می‌کنند که مهمترین چالش پیش روی تولید است. 

زرندی افزود: کمبود نقدینگی، فقدان بازار، اختلافات حقوقی شرکا ،تامین مواد اولیه و ماشین آلات از جمله مشکلات واحدهای تعطیل شده به شمار می رود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: ۹ هزار و ۸۲۱ واحد صنعتی تعطیل در کشور وجود دارد که بسیاری از صاحبان واحد‌های تعطیل یا نیمه تعطیل مشکلات نقدینگی، مدیریتی یا فقدان بازار فروش را مطرح می‌کنند.

این مقام مسئول گفت:طرح احیای واحدهای راکد را از سال گذشته شروع کردیم که در این مدت هزار واحد از واحدهای تولیدی تعطیل کاسته شده است . نباید بگذاریم سرمایه های کشور در جایی بدون استفاده حبس بشود.

زرندی گفت: پیشنهاد ما به سرمایه گذاران و تولید کنندگان جدید راه اندازی واحد‌های تعطیل است.

او با بیان اینکه واحد‌های تولیدی ارزآور در اولویت حمایت دولت قرار دارد، گفت: ما از واحدی حمایت می‌کنیم که بازار فروش دارد.نقدینگی را می‌توان تامین کرد، اما محصولی که بازار ندارد در منجلابی فرورفته است و هر روز به مشکلات آن اضافه می‌شود.

زرندی گفت: واحد تولیدی که بازار فروش و به خصوص بازار صادراتی داشته باشد در اولویت وام دهی ما قرار دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در خصوص برنامه وزارتخانه برای راه‌اندازی واحدهای تعطیل طی امسال گفت: امسال برنامه ریزی شده ۷۰۰ مورد واحد‌ صنعتی تعطیل با سرمایه گذار جدید به چرخه تولید بازگردد و  ۱۵۰۰ واحد هم با مالکین قبلی راه‌اندازی مجدد شود.

وی گفت: در کشور ۷۱ هزار و ۲۰۰ جواز تاسیس واحد‌های صنعتی صادر شده است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد با ۶۰ درصد پیشرفت هستند و در اولویت حمایت برای راه اندازی هرچه سریع تر قرار دارند.

زرندی به دو نوع تقسیم بندی صنعت پیشران و اشباع برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: ۹ صنعت پیشران در اولویت  حمایت قرار دارند. باید سرمایه گذاران جدید به سمت سرمایه گذاری در واحدهای پیشران هدایت شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح های نیمه تمام واحد تولیدی وزارت صمت واحدهای تعطیل برنامه وزارت راه اندازی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی