Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا محمد حسینی روز شنبه درحاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی بندرجاسک افزود: این ساختمان مرجع با زیرساخت مهندسی دقیق و رعایت الزامات سازه ای کامل استاندارد و با تمامی خدمات حوزه دریایی از جمله برج مراقبت، کادر و پلیس دریایی درسطح بین المللی در اسکله اداره بندرجاسک از سال ۹۷ تاکنون درحال ساخت است.
وی بیان داشت: اجرای این طرح مهم دریایی و بندری در شهرستان بندری جاسک با موقعیت استراتژیک ودسترسی به آب‌های آزاد، فرصت خوبی برای ارائه خدمات دریایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهارداشت: همچنین اجرای تعمیرات اساسی اسکله های بندرجاسک با ۷۵ درصد پیشرفت و طرح‌های مرحله یک، ۲ و سه اطفای حریق و ساختمان مرجع دریایی نیز از دیگر طرح‌های مهم این شهرستان در حوزه دریایی و بندری است.
 وی گفت: هرچند محدودیت‌های متاثر از شیوع ویروس کرونا روند اجرایی برخی از طرح‌ها را با مشکل روبرو کرد اما با تدابیر اندیشیده شده تمامی طرح‌ها براساس برنامه تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرارمی‌گیرند.
 محمدحسینی ابرازداشت: در واگذاری طرح‌های عمرانی و توسعه بنادر کوچک و بویژه بندر جاسک اقدامات خوبی صورت گرفته که با تخصیص اعتبارات لازم جهت پیشبرد اهداف دریایی و بندری در سواحل مکران براساس اسناد بالادستی شاهد بازده حداکثری دراین حوزه خواهیم بود. 
وی یادآورشد: سرعت بخشی در روند اجرا و تکمیل طرح‌های بندری و دریایی جاسک با هدف ارتقاء ظرفیت صادراتی، براساس برنامه زمان بندی شده درطرح جامع این بندر را از مهم‌ترین اقدامات سال جهش تولید عنوان کرد. 
وی گفت: در سال‌های اخیر چشم انداز خوبی درجهت افزایش مبادلات تجاری با کشورهای هدف با بهره گیری از ظرفیت‌های جغرافیایی، دریایی و بندری جاسک محقق شده است که ضمن ایجاد اشتغال مولد و رونق بخشی به معیشت مردم منطقه، بندر پجاسک را بعنوان یکی از کانون‌های مهم صادرات محصولات کشاورزی، زراعی و محصولات یخجالی مطرح کرده است. 
 بندرچند منظوره جاسک با عمق حوضچه ۲.۵ متر و طول اسکله ۵۲۰ متر در فاصله ۳۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است. 
بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند که بیشتر فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.
بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است.
موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه‌های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزیره ها و بندرهای تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.
ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متر در زمان جزر کامل بوده که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.

برچسب‌ها بندر جاسک افتتاح طرح سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر جاسک افتتاح طرح سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان بندر جاسک افتتاح طرح سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان دریایی و بندری شهید باهنر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک