Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@15:36:28 GMT

قاضی آمریکایی چاپ کتاب «جان بولتون» را مجاز دانست

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۴۸۷۵

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، قاضی آمریکایی با وجود تلاش کاخ سفید برای جلوگیری از انتشار کتاب مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، چاپ این کتاب را مجاز دانست.

در حالی که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مانع از انتشار کتاب افشاگرانه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا شود، اما «رویس لامبرت» قاضی منطقه‌ای آمریکا روز شنبه برای انتشار این کتاب چراغ سبز نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز پنجشنبه انتشار بخش‌هایی از کتاب بولتون به بمبی خبری در رسانه‌های جهان تبدیل شده است. او در این کتاب به افشاگری علیه ترامپ و اعضای کابینه‌اش پرداخته است.

برای مثال طبق ادعای بولتون، ترامپ به «شی‌جین‌پینگ» رئیس جمهور چین گفته اقدام پکن در خرید محصولات کشاورزی از کشاورزهای آمریکایی می‌تواند روی نتیجه انتخابات اثرگذار باشد.

همچنین خلاصه‌ای که روزنامه «نیویورک‌تایمز» از کتاب بولتون منتشر کرده نشان می‌دهد او بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران از ترامپ به دلیل عدم اقدام علیه ایران عصبانی بوده است.

ترامپ در واکنش به این اظهارات بولتون در حسابل توئیتری خود نوشت: «بسیاری از جملات مضحکی که او به من نسبت داده هرگز بیان نشده‌اند و داستان‌سرایی محض هستند. او در تلاش است اخراج خود مانند یک توله سگ بیمار را تلافی کند».

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جان بولتون دونالد ترامپ کتاب کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...

روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد، اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بار‌ها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشور‌های عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفتگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • بی‌بی‌سی از جنازه نیکا شاکرمی چه می‌خواهد؟
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • بدرود آقای پل استر
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد