Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قاضی فدرال شنبه در حکمی اعلام کرد که جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید می‌تواند کتاب افشاگر خود علیه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را منتشر کند.

به گزارش قدس آنلاین، این رای درحالی صادر شده است که دولت ترامپ از راه‌های مختلف تلاش کرد تا مانع انتشار کتاب بولتون شود.

رای «رویس لامبرث» قاضی آمریکایی یک پیروزی برای بولتون به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وی در حکم خود اعلام کرد که بولتون بدون کسب اجازه نهایی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی این کتاب را چاپ کرده و شاید وی به امنیت ملی ضربه زده باشد.

وی افزود که ۲۰۰ هزار نسخه از کتاب بولتون در کتابفروشی‌ها توزیع شده و تلاش برای جلوگیری از فروش آن اقدامی بی‌ثمر است.

قرار است فروش کتاب بولتون زیر عنوان «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید» سوم تیرماه آغاز شود.
بولتون در کتاب خود دست به افشاگری‌هایی علیه دولت ترامپ از جلمه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا زده است. بولتون مدعی شده است که پمپئو از همان نشست اول ترامپ با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نسبت به سیاست او در قبال این کشور تردید داشته و این تردید مدام شدت گرفته است.

بولتون در موردی دیگر در کتاب خود نوشته است که پس از هدف‌گیری و سرنگونی پهپاد ارتش آمریکا توسط ایران در خلیج فارس در تابستان سال گذشته، وقتی ترامپ تصمیم به حمله نکردن به ایران گرفته، پمپئو هم نظر با بولتون این تصمیم را بسیار خطرناک دانسته است.

به گفته بولتون، پمپئو به وی گفته است وقتی ترامپ که به ادعای خود تنها دقایقی پیش از صدور فرمان نهایی حمله به ایران در تلافی سرنگونی پهپاد آمریکایی آن را متوقف کرده بود، او به قدری پریشان شده که تا ساعت ۲ بعد از نیمه شب بیدار مانده است.

بولتون در مورد دیگری نیز گفته پس از گفت‌وگوی ترامپ با «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه و پذیرش رفع موقت تحریم‌ها علیه ایران برای رسیدن به توافقی جدید، پمپئو گفته که با شماری از سناتورهای جنگ‌طلب تماس می‌گیرد تا مخالفت جمهوریخواهان با چنین مذاکراتی را تشدید کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جان بولتن دونالد ترامپ کتاب خاطرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: مفاهیم انقلاب مانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. بنابراین انقلاب ایران همین‌گونه در حال انتشار در جهان است. 

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: وقتی امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم، بسیاری‌ تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم، اما خیر این نبود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در این رابطه که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشینید، آنها ۱۰ قدم پیش‌روی خواهند کرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته، هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده، آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان ادعاهای حقوق بشری دارند، ادامه داد: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله‌ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد. بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند، در حالی که تنها درخواست دانشجویان توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه است، اما آنها به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کردند و دانشجویان را با دستبند بردند؛ این است حقوق بشر آمریکایی؟!

خاتمی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه در حال نقش‌آفرینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • بدرود آقای پل استر
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است