Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@17:11:25 GMT

نحوه دریافت گواهینامه بین المللی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۴۹۷۸

سازمان جهانی اتومبیل‌ رانی، مرکز جهانی صدور گواهینامه بین‌المللی برای کشورهایی است که عضو این سازمان هستند. ناطقان: سفر با خودرو به اندازه ای محبوب است که خيلي از افراد تصمیم می گیرند که حتی سفرهای خارج از کشور را هم با اتومبیل خود انجام دهند.

 

استفاده از خودرو شخصی در سفرها دست شما را برای طی هر مسیری باز می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما میتوانید با استفاده از خودرو شخصی هر کجا که بخواهید رانندگی کنید و نگران نبود وسیله نقلیه عمومی نباشید ولی برای این نوع سفر ها احتیاج به گواهینامه بین المللی دارید.

 

گواهینانه بین المللی چیست؟
گواهینامه بین المللی رانندگی( آی دی پی) سندی است به صورت کارت یا دفترچه یا هر دوی آنها که از طريق مراجع ذی صلاح جهت اعطای حق رانندگی در خارج از کشوری که راننده گواهینامه خویش را از آن جا دریافت نموده است صادر می شود. این سند همراه با اصل گواهینامه صادره از کشور مرجع، معتبر است و به تنهایی ، کارکرد یک گواهینامه رانندگی را ندارد. شخصی که گواهینامه بین المللی داشته باشد میتواند در کشورهای ديگر رانندگی کند و یا با خودرو خود به کشورهای ديگر سفر کند.

دو نوع گواهینامه بین المللی وجود دارد، یک ساله و سه ساله. قبل از سفر باید بدانید که آیا کشوری که قرار است به آن سفر کنید گواهینامه بین المللی سه ساله را قبول می کند یا خیر.


به عنوان مثال کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آفریقای جنوبی نمونه ای از کشورهایی هستند که گواهینامه سه ساله را قبول ندارند. یا کشورهایی مثل امارات تنها به شما اجازه رانندگی با ماشین اجاره ای خواهند داد. بنابراین پیش از آنکه هزینه کنید حتما قوانین مربوط به هر کشور را بدانید.

روشهای دریافت گواهینامه بین المللی
روش های دریافت گواهینامه بین المللی به دو گونه  است، نخست اینکه می توانید با مراجعه حضوری به مراکز اصلی و نمایندگی های کانون جهانگردی و اتوموبیل رانی جمهوری اسلامی ایران در تهران و دیگر استان ها مبادرت به اخذ فوری سند بکنید. در روش دوم میتوانید به صورت آنلاین اقدام به تقاضا گواهینامه بین المللی بفرمایید. این روش تنها از داخل کشور امکان پذیر است.


مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه بین المللی
√ یک قطعه عکس تمام رخ ۴* ۳( با حجاب اسلامی برای بانوان)
√ گواهینامه بین المللی قبلی( در صورت معتبر بودن )
√ اصل یا کپی صفحه اول پاسپورت
√ تکمیل فرم درخواست
√ پرداخت هزینه های اعلام شده
برچسب ها: گواهینامه ، بین المللی ، نحوه دریافت ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گواهینامه بین المللی نحوه دریافت ناطقان دریافت گواهینامه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز

به گزارش "ورزش سه"، شهروز همایونفرمنش که در سه فصل گذشته لیگ برتر والیبال ایران بهترین دریافت کننده قدرتی لیگ بوده، در حال حاضر در آستانه سی و شش سالگی در بهترین فرم خود قرار دارد.

همایونفر منش حالا با آمدن موریسیو موتا پائز انگیزه‌اش در تمرینات بیشتر هم شده است. او که حدود یک ماه پیش پدر خود را از دست داده، حالا تا حدودی روحیه خود را بازیابی کرده و به دنبال نشان دادن بهترین عملکرد خود به سرمربی تیم ملی است.

شهروز همایونفرمنش که در چند تورنمنت سال قبل تیم ملی توسط بهروز عطایی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار می‌گرفت، حالا با این نوع تمرینات خوبش در اردوی تیم ملی باز هم می خواهد یکی از شش بازیکن اصلی داخل زمین باشد.

موریسیو موتا پائز که قطعا تا کنون به او رسانده اند که شهروز همایونفر منش بهترین دریافت کننده لیگ برتر والیبال ایران بوده است، روی دریافت های بی نقص او حساب ویژه ای باز خواهد کرد. شهروز همایونفرمنش در فصلی که گذشت نشان داد در آبشار و حمله نیز نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و حالا به یک بازیکن کامل تبدیل شده است.

سبک بازی او و میلاد عبادی پور تقریبا شبیه به هم است، و اگر پائز بخواهد رویه سابق را ادامه دهد باید یکی از این دو را در ترکیب اصلی قرار دهد، اما شاید این مربی با دانش برزیلی- فرانسوی به قرار گرفتن هم زمان این دو در میدان نیز می‌اندیشد.

دیگر خبرها

  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد