Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گزارش این نشریه آمده است: اعتراض های ضدنژادپرستی در آمریکا حاکی از تغییر ساختاری در سیاست داخلی این کشور است.

برای آمریکا و تصویرش در جهان، مساله نژاد حائر اهمیت است و همه دنیا شاهد آن هستند.

ابراز همبستگی جهان با قربانیان نژادپرستی و بدرفتاری پلیس نشان می دهد که چرا حقوق شهروندی یک موضوع سیاست خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله همچنین به ما یادآوری می کند که سیاست خارجی سرشار از برتری سفیدان، آمریکا را تضعیف می کند و بخشی از نقاط قوت استراتژیک آن را نادیده می گیرد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به طور آشکارا با برتری سفیدان به بازی گرفته شده است.

بخشی از رویکرد ترامپ تحت عنوان «اول آمریکا» برای حفظ قدرت برای مردان سفیدپوست در جامعه و موسساتشان درنظر گرفته شده است. به همین دلیل است که کابینه ترامپ را عمدتا سفیدان و مردان تشکیل می دهند.

در این دیدگاه سفیدبرترپنداری، ائتلاف های بین المللی آمریکا به طور ایده آل منعکس کننده شخصیت سفید و مسیحی این کشور هستند.

به همین دلیل ترامپ به تبعیت از «استیو بنن» مشاور سیاسی سابق خود با جنبش های سیاسی راست افراطی اعلام همبستگی کرده حتی درصورتی که این همبستگی، مناسبات با دولت های متحد را خدشه دار کرده است.

وقایع هفته های اخیر در آمریکا، مدرک مشخصی از چرایی کاستی این دیدگاه سیاست خارجی دارد. نخست آنکه، این دیدگاه با عوامل مهم هویت ملی آمریکا در تناقض است و «قدرت نرم» آمریکا را تضعیف می کند.

آمریکا با وجود سوابق ناقص خود در زمینه برابری نژادی، در دو جنگ بزرگ علیه کشورهای نژادپرست جنگیده و پیروز شده که عبارتند از جنگ داخلی و جنگ جهانی دوم. این جنگ ها از نظر تعداد جان باختگان برای آمریکا پرهزینه ترین جنگ ها بوده است.

حال اعلام همبستگی هزاران نفر در برلین، آمستردام و لندن با جنبش ضدنژادپرستی گواه این مطلب است که تبدیل آمریکا به بهشت تفکر سفیدبرترپندارانه، خطر ناخشنودی شرکای آمریکا را به همراه دارد.

سیاست های سفیدبرترپندارانه آمریکا همچنین «قدرت سخت» این کشور را تضعیف می کند.

آمریکا از دیرباز به دلیل اقتصاد قوی، تراکم پایین و فرهنگ باز، کشوری مهاجرپذیر بوده است. امروز، آمریکا عمدتا به دلایل اقتصادی، مقصد شماره یک مهاجران در جهان است.

در نتیجه، جمعیت آمریکا رو به رشد است در حالی که قدرت های دیگر در اروپا و آسیا با کاهش جمعیت مواجه هستند.

آمریکا در سال ۲۰۰۶ از آستانه ۳۰۰ میلیون نفر گذشت و پیش بینی می شود که جمعیت این کشور در سال ۲۰۵۸ به ۴۰۰ میلیون نفر برسد.

این مساله، یک منبع قدرت حیاتی در کشوری است که با رقابت جهانی از سوی چین و هند روبه روست.

به دلیل پایین بودن نرخ زاد و ولد در آمریکا، این کشور بدون مهاجرت، شانسی برای افزایش جمعیت نخواهد داشت.

بعلاوه، آمریکا از موهبت جمعیت اقلیت و مهاجر برخوردار است که به خوبی یکپارچه شده اند و مایل به خدمت در ارتش آمریکا هستند که در مجموع، یکی از موفق ترین نمونه های یکپارچگی نژادی در تاریخ آمریکا به شمار می رود.

نیروهای مسلح آمریکا شامل بیش از ۴۰ درصد سرویس اقلیت هاست که مهاجران تازه وارد به آمریکا و آمریکایی های آفریقایی تبار را که بر میراث برده داری و نژادپرستی غلبه کرده اند، دربرمی گیرد.

برای کسانی که می پرسند آیا آمریکایی های سیاهپوست یا مهاجران از امکان قرار گرفتن در مناصب مهم برخوردارند، می توان به «کالین پاور» پسر زوج مهاجر جامائیکایی اشاره کرد که تنها ژنرال آمریکایی است که از قرار معلوم در مبارزه ای در ۵۰ سال گذشته پیروز شده است.

بخشی از موفقیت آمریکا در یکپارچگی مهاجران به دلیل فرهنگ و نهادهای این کشور و مفهوم شهروندی مبتنی بر آزادی و احترام متقابل است. اما بخش دیگر به واسطه آرزوها و فرهنگ اقلیت ها و مهاجران است.

لاتین تبارها ثابت کرده اند که به خوبی از پس زندگی در آمریکا برمی آیند.

اگرچه بسیاری از مهاجران نسل اول روابط مهمی با کشورهای مبدا خود دارند و اسپانیایی را بهتر از انگلیسی صحبت می کنند، مطالعات نشان داده است که در نسل سوم، بیشتر لاتین تبارها نخست با زبان انگلیسی صحبت می کنند، همانطور که نسل های گذشته مهاجران اروپایی اینگونه بوده اند.

آمریکا همچنین در مقایسه با کشورهای دیگر که بر پایه های نژادی یا تاریخی برای شهروندی اصرار دارند، از موفقیت بیشتری در ادغام آمریکایی های مسلمان برخوردار است.

این موفقیت ها، آمریکا را قوی نگه می دارد و مهاجران را به ورود به این کشور و ارتش آمریکا سوق می دهد تا بدین نحو به آمریکا در جبهه های مقدم قدرت بخشند.

فارین پالسی در ادامه این گزارش آورد: نبود محدودیت در داخل، امکان مشارکت در خارج را فراهم می کند.

استقبال از تنوع در داخل، برای قدرت سخت آمریکا، الزامی است.

اینکه آمریکایی ها از اختلافات جدی در میان خود نترسند، قدرت بخش است.

مبارزه برای عدالت نژادی، آمریکا را به طور قابل توجهی تقویت می کند. ارتش آمریکا به این مساله واقف است و تمایل بیشتری به پذیرش همه آمریکایی ها نشان داده است.

تنوع جامعه آمریکا در خدمت آرمان های مشترک، بزرگترین قدرت آمریکا و بهترین پیامی است که این کشور می تواند با جهان سهیم شود و به همین دلیل، تفکر سفیدبرترپنداری که در سیاست «اول آمریکا» ترامپ نقش بسته، آمریکا را در خارج تضعیف می کند.

برچسب‌ها دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • روی اشتباه وحشتناک: قدرت‌نمایی لورکوزن در المپیکو
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد