Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: ۹ پروژه جاندار برای تحقق جهش تولید در استان انتخاب کرده‌ایم.

هوشنگ بازوند، در جلسه عصر امروز (31 خرداد) شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ سال سختی برای کشور به لحاظ مسائل اقتصادی است، گفت: انتظار از مدیران این است که امسال بیش از هر زمان دیگر صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با اشاره به وجود دو بحران برای کشور در سال جاری گفت: بحران اول بحث تحریم هاست که همه نسبت به آن آگاه هستیم و وضعیت اقتصادی کشور را با تنگناهایی مواجه کرده است و بحران دوم بحث کروناست که ضربه شدید اقتصادی وارد کرده و همپای تحریم، به اقتصاد کشور فشار وارد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری پروژه های عمرانی و اقتصادی به خاطر کرونا تعطیل شده و این موضوع واقعا اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است.

بازوند تصریح کرد: این انتظار است که مدیران با توجه به این شرایط، همانند دوران بحران، مدیریت و عمل کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه اعتبارات عمرانی امسال استان را 787 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این اعتبارات از امروز توزیع می شود و فرمانداران باید با قید دو فوریت و با برنامه زمانبندی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستانها اعتبارات شهرستان خود را تصویب کرده تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بتواند هرچه سریعتر مبادله موافقت نامه انجام داده و این اعتبارات جذب شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به انتخاب 9 پروژه جاندار به منظور جهش تولید در استان، گفت: این پروژه‌ها با هدف ایجاد اشتغال در استان انتخاب شده و  برای این پروژه ها 142 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که 51 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی و مابقی از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

اختصاص 650 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای سامانه گرمسیری/ این پروژه امسال تکمیل می‌شود

بازوند در ادامه از تکمیل طرح سامانه گرمسیری در سال جاری خبر داد وافزود: امسال بطور ویژه 650 میلیارد تومان دیگر برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با تخصیص این اعتبار که بصورت 100 درصدی خواهد بود، امیدواریم این پروژه امسال به اتمام برسد.

وی افزود: در این پروژه هم اکنون 9 هزار هکتار آماده بهره برداری است و تلاش داریم تا اعتبار احداث سد "هواسان" را نیز از محل اعتبارات این پروژه تامین کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر واگذاری پروژه های نیمه‌تمام دستگاه های استان تاکید کرد وافزود: متاسفانه دستگاه ها عملکرد خوبی در این زمینه نداشته اند و اگر این واگذاری انجام نشود پروژه‌ها همینطور بلاتکلیف می‌مانند.

بازوند تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان دستگاه ها جرات و ریسک انجام این کار را ندارند و این امر به ضرر استان تمام می‌شود.

استاندار کرمانشاه بر لزوم تشکیل کمیته ای در این زمینه تاکید کرد وافزود: این کمیته که در راس آن یکی از معاونین استانداری خواهد بود، باید مسئله واگذاری پروژه های نیمه کاره دستگاه ها را بصورت جدی رصد و پیگیری کند.

بازوند در ادامه بر رفع مشکل آبرسانی سیار روستاهای استان تاکید کرد وافزود: این مشکل باید بصورت جدی در دستورکار قرار گرفته و رفع شود.

کرمانشاه مرکز منطقه 4 کشور شد

استاندار کرمانشاه در ادامه از تقسیم بندی استان ها به پنج منطقه کشوری خبر داد وافزود: استانهای کرمانشاه، خوزستان، مرکزی، همدان، لرستان و ایلام به عنوان شش استان منطقه چهار کشور در نظر گرفته شده‌اند که مرکزیت این شش استان به کرمانشاه واگذار شده است.

بازوند تصریح کرد: هدف از این تقسیم بندی ایجاد همکاری بیشتر میان استان هاست و اینکه استانها بتوانند بصورت منطقه ای ارتباطات گسترده‌تری با هم داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه منطقه کرمانشاه هوشنگ بازوند استاندار كرمانشاه استاندار کرمانشاه میلیارد تومان دستگاه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور و بزرگترین جکوزی ایران، در مشهد افتتاح شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح  نیروگاه خورشیدی سقفی کشور  اظهار داشت: این پروژه نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. مثلا پشت بام‌ها فضا‌هایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای بلا استفاده مجموعه‌ها محسوب می‌شوند، اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های در آمدی را داشت.

 نظری ادامه داد : باتوجه به باارزش بودن پروژه و ویژگی‌های آن در چند جهت قابل بررسی است و این درحالی است که اولین مورد بحث فشردگی زمان است و این اتفاق بزرگ و ویژه تنها در 45 روز انجام شده که انصافا قابل تقدیر است. دومین مورد، اما از لحاظ محصولی است که در این پروسه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های این مدلی به کاهش هزینه‌ها و کم کردن بار مصرفی در مدار‌ها کمک شایانی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی که در سطح استان افرادی که برنامه‌های این‌چنینی داشته باشند را حمایت و همراهی می‌کنیم ، اظهارکرد : زمینه‌های لازم برای اجرای این چنین پروژه‌هایی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این پروژه که با هزینه 500 میلیارد ریال در فاصله تنها 45 روز ساخته شده توانایی تولید 1.2 مگاوات برق را دارد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید 2 مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود