Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@22:45:52 GMT

چرا سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تمام شد؟!

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۵۲۲۸

در حالی که تصمیمات اتخاذ شده برای سال تحصیلی آتی ابلاغ شده، ظاهرا نه مجموعه عریض و طویل وزارت آموزش و پرورش و نه ستاد ملی مبارزه با کرونا قادر به پاسخ دادن به یک سوال ساده نیستند؛ سوالی درباره چرایی پایان یافتن سال تحصیلی ۹۸-۹۹!
به گزارش «تابناک»، درست در آخرین روز خردادماه و در حالی که تقریبا اعلام نتایج و توزیع کارنامه دانش آموزان هم پایان یافته و مدارس به خواب سنگین تری فرورفته اند، تعیین تکلیف سال تحصیلی آینده در دستور کار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفت و نتایج آن ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطابق آنچه رئیس جمهور در تشریح مصوبات امروز ستاد بیان کرده، سال تحصیلی ۹۹-۰۰ تقریبا از نیمه شهریورماه آغاز خواهد شد. می‌گوییم تقریبا، چون روحانی گفته: «امروز تصمیم گرفته شد آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ما فعالیت خود را توأم با فضای حقیقی و مجازی آغاز کنند.»
وی در ادامه افزوده: «قرار بر این است که آموزش و پرورش از اول تا پانزدهم شهریور ماه به تناسب استان‌ها آغاز فعالیت‌های آموزشی خودش را اعلام کند. همچنین ممکن است در برخی از نقاط کشور تعداد دانش‌آموزان به صورت یک روز در میان تقسیم شوند تا به مدرسه بروند. بر این اساس تعطیلی روز‌های پنجشنبه مدارس حذف می‌شود تا مدارس این مسائل را به خوبی مدیریت کنند.»
تاکید بر این نکته که قرار است بخشی از آموزش در فضای مجازی و بخشی دیگر در فضای حقیقی انجام شود و مرور این مهم که شروع سال تحصیلی هم به نوعی شناور شده و از ابتدای شهریور تا نیمه این ماه را شامل خواهد شد، نشان از ابهاماتی دارد که نه فقط در افکار عمومی، که در بالاترین سطح اجرایی در کشورمان بی پاسخ مانده است.
اینکه با شیوع کرونا، نظام آموزش در کشورمان دچار اختلال شده و موجب بروز آسیب‌هایی شده که نیازمند جبران است. آسیبی شدید که برای جلوگیری از تکرار آن، لازم است تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود که از جمله آن‌ها شروع سال تحصیلی زودتر از موعد هر ساله و همیشگی و همچنین عقبگرد در برنامه آموزشی مدارس با اضافه کردن پنج شنبه‌ها به روز کاری مدارس است.
البته مصوبه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا شامل تدابیر دیگری مانند یک روز در میان کردن حضور دانش آموزان در مدارس و اعمال نوعی شیفت بندی ویژه هم می‌شود که احتمالا با چالش‌های متعددی همراه خواهد بود چراکه می‌دانیم ظرفیت مدارس در کشورمان بسیار کمتر از نیازهاست و افزون بر آن، در بحث نیروی انسانی و معلم هم با کمبود‌های زیادی مواجهیم.
اشکالاتی قدیمی و ریشه دار که به مدد زیرساخت‌های پراشکال و کمبود‌هایی که در عرصه ارتباطات با آن‌ها مواجهیم، حالا بیشتر از هر زمانی بروز و نمود یافته و ابتکار‌هایی مانند دایرکردن شاد و به کارگیری شبکه‌های اجتماعی دیگر برای ارائه آموزش اینترنتی به دانش آموزان نیز نتوانسته آن چنان که باید در رفعشان نقش آفرینی کند تا جایی که با تصمیم وزارت آموزش و پرورش رسما حضور در شاد ملاک نمره دادن به دانش آموزان در پایان سال تحصیلی گذشته نشد.
نکات تامل برانگیزی که با قراردادنشان در کنار هم این سوال بار دیگر مطرح می‌شود که براستی چرا سال تحصیلی ۹۸-۹۹ پایان یافت و شاهد تداوم آموزش به وسیله رسانه ملی و بهره گیری از امثال شاد نیستیم؟ آیا نمی‌شد برای جبران عقب افتادگی‌ها و آسیب‌های ناشی از تعطیلی مدارس، سال تحصیلی را ادامه دهیم و به سال تحصیلی بعد گره بزنیم؟
اگر قرار است مدارس زودتر بازگشایی شوند تا هم جبران مافات شده و هم از احتمال وقوع پیک دیگری از شیوع ویروس در کشور و تعطیلات ناشی از آن پیشگیری به عمل آید، و اگر قرار است تدابیری مانند شیفت بندی در دستور کار قرار گیرد و تدریس در پنج شنبه‌ها به برنامه درسی مدارس بازگردد، چرا این اتفاق از هم اکنون رخ نمی‌دهد و تعطیلات تابستانی حفظ شد؟!  

منبع: تابناک

کلیدواژه: غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری شورای حکام تروئیکای اروپایی عزل بنی صدر مصطفی چمران سال تحصیلی مدارس ویروس کرونا غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری شورای حکام تروئیکای اروپایی عزل بنی صدر مصطفی چمران دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند