Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیاء گفت: امسال سطح زیر کشت چغندرقند در شهرستان ارومیه ۱۳۱۶هکتار است که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

«علیرضا ضیاء»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت چغندرقند در شهرستان ارومیه ۱۳۱۶هکتار است که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته و پیش بینی می شود در سال جاری شش هزار تن چغندر در این شهرستان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از افزایش قیمت خرید تضمینی چغندر در سال جاری خبر داد و گفت: با تصویب دولت، امسال چغندرقند با نرخ تضمینی کیلویی ۶۵۲ تومان (عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل) خریداری می شود که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه  به مزایای کشت نشایی این محصول از جمله کاهش مصرف آب آبیاری، سموم نباتی، علف کش های شیمیایی و هزینه های تولید اشاره نمود و افزود: توسعه کشت های نشایی یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان است و کشت نشایی چغندرقند عمدتا در حوزه مرکز باراندازچای و نازلوچای صورت می گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خزانه نشاء چغندرقند شهرستان ارومیه ۷ هکتاراست که جوابگوی کشت ۳۰ هکتار چغندقند است و علاوه بر تامین نشاء این شهرستان نیاز نشایی چندین شهرستان دیگر را فراهم می نماید.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشت چغندرقند چغندرقند ارومیه آذربایجان غربی شهرستان ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان