Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-02@14:37:03 GMT

روزنامه انگلیسی مدعی انتخاب رهبر برای لیبی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۵۸۸۶

صراط:

 روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی تفصیلی که توسط آنتونی لوید، روزنامه‌نگار امور جنگ تهیه شده، می‌نویسد: از بین طرح‌های اولیه این توطئه موضوع دو زندانی روس به نام‌های ماکسیم شوگالی و سمیر سعیفان، دو بازداشتی در لیبی هستند که دولت روسیه مدعی است آنها پژوهشگران اجتماعی بودند که توسط گروهی "تروریستی" وابسته به دولت وفاق ملی لیبی ربوده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا این روزنامه می‌آورد، اسنادی که به آن دست یافته در کنار اطلاعاتی است که تحلیلگران و پژوهشگران سه قاره رد و بدل می‌کنند و آنها به نتیجه دیگری رسیده‌اند مبنی بر این‌که دو زندانی بازداشتی در زندان معیتیقه جزئی از طرح مصوب شده کرملین برای آماده سازی سیف الاسلام قذافی بودند تا بعد از عبور از انقلاب این کشور که به براندازی پدرش منجر شد، رهبر لیبی بشود.

در این گزارش اشاره شده روسیه چشم به پیروزی نظامی بر دولت وفاق به دست هم‌پیمان خود یعنی خلیفه حفتر دوخته بود اما بعد از شکست‌های پی در پی نیروهای شرق لیبی به رهبری ژنرال حفتر تمام آرزوهایش نقش بر آب شد چرا که دولت وفاق ملی با کمک ترکیه توانست نیروهای حفتر را به عقب براند.

بر اساس این گزارش، روسیه تمام تخم مرغ‌هایش را در سبد حفتر نگذاشت و آنطور که تایمز مطلع شده، قذافی پسر از سوی روس‌ها آماده شده تا طرحی برای شروع یک جریان سیاسی به رهبری خودش را پیش ببرد. این جریان سیاسی با نام "بیداری لیبی" شروع می‌شود و مجموعه شعارهایی برای تبلیغ این جنبش پیشنهاد شده، از جمله "امنیت و صلح، لیبی قاطع".

طبق این گزارش، روس‌ها پیشنهاد کردند وجهه مخالفان سیف الاسلام را خدشه دار کنند همچنین پیشنهاد دادند تظاهرکنندگان اجیر شده‌ای را در لاهه آماده کنند تا در صورت بازداشت و تحویل او به دادگاه کیفری بین‌المللی به اتهام جرایم جنگی وارد عمل شوند.

مرکز تحقیقاتی دوسییه که دفتر آن در لندن است و از سوی یک میلیاردر روس حمایت می‌شود، گفته است، پیشنهاد فوق الذکر نشان می‌دهد که سیف الاسلام از سوی روس‌ها برای رهبری سیاسی کشورش آماده می‌شود و روس‌ها بر اساس پرونده لیبی و یافته‌های اسناد فرد معروف به "آشپز پوتین" که بسیار به رئیس جمهوری این کشور نزدیک است به این جزئیات دست یافتند.

دو زندانی روس در لیبی به نفع رهبر شرکت واگنر که به طور غیررسمی با دولت روسیه همکاری کرده و خدمات نظامی ویژه ارائه می‌کند همکاری می‌کنند. آمریکا در سال ۲۰۱۸ بر رهبر این گروه یعنی الکساندر مالکویچ بخاطر دست داشتن در جرایم سایبری و روابط با "آشپز پوتین" به دلیل پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا تحریم‌هایی را اعمال کرد.

در این گزارش اشاره شد که دو زندانی روس که از سوی دولت وفاق به جاسوسی متهم شده‌اند با قذافی پسر در برهه‌ای بین رسیدنشان به لیبی در مارس ۲۰۱۹ تا بازداشت‌شان دو ما بعد از آن سه بار ملاقات کردند، البته محل اختفای سیف الاسلام از زمان آزادی‌اش از زندان رسانه‌ای نشده و او به رغم وجود حکم جلبش از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی آزاد شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سیف الاسلام قذافی رهبری لیبی روزنامه تایمز انگلیس صراط سیف الاسلام دو زندانی دولت وفاق روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد صلاح بهترین گلزن تاریخ باشگاه لیورپول و نزد هواداران از جایگاه خاصی برخوردار است. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه انگلیسی است. صلاح تابستان سال قبل تا آستانه جدایی از لیورپول پیش رفت. الاتحاد عربستان سخت به دنبال جذب ستاره مصری لیورپول بود و پیشنهاد وسوسه‌انگیزی را به او ارائه داد اما مخالفت یورگن کلوپ باعث شد صلاح در نهایت در لیورپول باقی بماند.

بیشتر بخوانید: رافت: تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد

شبکه HTIC انگلیس اعلام کرد مایکل ادواردز، مدیر اجرایی باشگاه لیورپول، پس از حاشیه‌سازی اخیر محمد صلاح و درگیری لفظی‌اش با یورگن کلوپ، با جدایی این بازیکن در تابستان پیش رو و حضورش در لیگ عربستان اعلام موافقت کرده است و به این ترتیب باید منتظر حضور این فوق ستاره مصری در لیگ حرفه‌ای عربستان بود.

در این گزارش شبکه انگلیسی آمده است یک تیم عربستانی پیشنهاد دستمزد هفتگی سه میلیون پوندی را به صلاح داده که بالاتر از حقوق کریستیانو رونالدو در النصر است.

صلاح تا ژوئن ۲۰۲۵ با لیورپول قرارداد دارد و باشگاه انگلیسی برای فروش این بازیکن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون پوند طلب خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228877 برچسب‌ها لیورپول

دیگر خبرها

  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • اولین خروجی لیورپول بعد از کلوپ مشخص شد
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت