Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی زاده عصر شنبه در جلسه سموم کشاورزی رفسنجان اظهار داشت: اقتصاد مردم رفسنجان تک محصولی و بر پایه محصول پسته است به طوری که از ۲۲۰ هزار هکتار باغ پسته در استان کرمان ۹۰ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت این باغات و کنترل آفات از طریق سموم شیمیایی صورت می‌گیرد، افزود: در بحث کنترل آفات، به غیر از سموم شیمیایی از مواد شوینده، مدیریت تلفیقی و ترکیبی هم در منطقه استفاده می‌شود، اما اکثراً از سموم شیمیایی در مقابله با آفات استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: میزان مصرف سموم شیمیایی در استان کرمان هزار و ۴۰۰ تن در سال است که از این میزان ۶۰۰ تن در سال در باغات شهرستان رفسنجان مصرف می‌شود.

رئیس پژوهشکده پسته ایران با بیان اینکه تحریم‌ها روی کیفیت سموم اثرات خوبی نداشت و استاندارد لازم و ماده مؤثر در سموم مصرفی در بازار نیست، ادامه داد: سموم فعلی موجود در بازار با سموم پنج تا ۱۰ سال قبل تفاوت‌های زیادی از نظر کیفیت دارد و از طرفی، هم اثرات زیست محیطی هم در سلامت مردم دارد.

اسماعیلی زاده اظهار کرد: بحث باقیمانده سم در محصول یکی از شاخص‌های صادراتی در کنار میزان افلاتوکسین است که میزان سم موجود در محصول می‌تواند در صادرات محدودیت ایجاد کند.

رئیس پژوهشکده پسته ایران در ادامه ابراز داشت: اگر آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی سموم و روغن‌های معدنی در رفسنجان راه اندازی شود می‌تواند مؤثر باشد که ۷۰ درصد زیرساخت آن از جمله دستگاه‌ها و تجهیزات لازم و ساختمان مهیا است و برای تکمیل آن نیاز به منابع مالی داریم.

اسماعیلی زاده اضافه کرد: پیش بینی اولیه ما این است که ۱۲ میلیارد ریال برای تکمیل و راه اندازی این آزمایشگاه مورد نیاز است که اگر مس در این زمینه کمک کند می‌توانیم از محل درآمد این آزمایشگاه بازپرداخت تسهیلات را بپردازیم.

کد خبر 4953916

منبع: مهر

کلیدواژه: پسته سموم کشاورزی رفسنجان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان بیرجند آتش سوزی ایلام صنایع دستی خطبه های نماز جمعه یاسوج سموم شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 

 علیرضا محمدی گفت: در پی انتشار فیلم خشونت‌آمیز فرد شروری در کمربندی جاده سرچشمه که با سلاح سرد قدرت نمایی و به موتورسواران حمله می‌کرد، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

این مقام قضایی تصریح‌کرد: مأموران موفق شدند با اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با بنده در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رفسنجان تأکید کرد: افرادی که بخواهند با اقدامات مجرمانه خود سعی در قدرت‌نمایی، جلب توجه و اعلام موجودیت کنند بدون اغماض با آن ها طبق قانون برخورد می شود و با پایش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات از سوی پلیس فرصت عرض اندام از آن‌ها گرفته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شکست ناپذیری نویدکیا در دربی کرمان دو رقمی شد
  • تساوی دربی استان کرمان | مس رفسنجان ۱-۱ گل گهر سیرجان
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • دستگیری عامل ضرب و شتم یک موتورسوار در رفسنجان 
  • فرصت‌طلبی رزاق‌پور با غیبت دانیال در دربی
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • (عکس) اولین تصویر از تصادف شدید مزدا و کمپرسی در جاده زرند- رفسنجان کرمان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان