Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

طرح موسوم به قانون سزار که چند روز گذشته اجرای آن آغاز شد، با محکومیت‌های گسترده و روز افزونی روبه‌رو شد. زیرا آمریکا با اجرای این طرح، تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه‌ای را علیه مردم سوریه به اجرا در می‌آورد.

اخبار بین الملل-در این گزارش آمده است محکومیت‌ها در برابر اقدامات یکجانبه علیه ملت سوریه ادامه دارد، واشنگتن نیز تلاش‌های خود را برای در تنگنا قرار دادن مردم سوریه با هدف ضربه زدن به معیشت آن‌ها ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه به قانون سزار مشهور شده و از ۱۷ ژوئن اجرای آن آغاز شده است با محکومیت‌های گسترده روسیه، ایران و شمار زیادی از سازمان‌های حقوقی و خصوصی مواجه شد.

این تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، مواد غذایی، دارو، تجهیزات، لوازم پزشکی و بانک مرکزی سوریه را هدف قرار داده است. همچنین تحریم‌های جدید، تجهیزات بازسازی و مهندسی صنعت و کشاورزی را نیز شامل شده است.

در حالی که جهان با خطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا و انتشار ویروس کووید ۱۹ مواجه است واشنگتن تلاش می‌کند مردم سوریه را از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی لازم برای مبارزه با ویروس کرونا محروم کند.

مردم سوریه اقدامات آمریکایی - غربی به ویژه قانون سزار را که به طور غیرقانونی شهروندان را هدف قرار می‌دهد، به شدت محکوم کردند. یکی از شهروندان سوری در این زمینه گفت: بحران‌ها از همه کشور‌های جهان برای ما ایجاد می‌شود. ما ۹ سال است که با این بحران‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم. شکر خدا مقاومت کردیم. کشور ما کشور پر از خیر و برکت است.

یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: ما توانستیم با استفاده از فرصت‌های ایجاد شده، کشاورزان و صنعتگران را حمایت کنیم تا چرخ تولید و اقتصاد بچرخد بنابراین من فکر می‌کنم این تحریم‌ها بر ما اثری نخواهد گذاشت و ما می‌توانیم از بحران نیز عبور کنیم.

یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: مردم سوریه چه گناهی کرده‌اند که دشمنان این قانون را به اجرا در می‌آورند، متجاوزان با اجرای این قانون که مواد غذایی و دارو و مواد اولیه کارخانجات را هدف قرار می‌دهد و کارخانه‌ها را تعطیل می‌کند در نهایت چه چیزی را دنبال می‌کنند؟

یکی از جوانان سوری نیز در مصاحبه با خبرنگار الاخباریه سوریه گفت: مادامی که ملت به صورت متحد و یکپارچه باشد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و هیچ تاثیری نخواهد کرد.

یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: در گذشته شرایطی بسیار بدتر از قانون سزار بر ما تحمیل شده بود به رغم آن ملت ما ملتی صبور و مقاوم است و همه این بحران‌ها را پشت سر گذاشته است شاید تاثیرات جزئی بر معیشت مردم وارد شود، اما فکر می‌کنم با اراده و پایداری ملت و قهرمانی ارتش‌مان می‌توانیم این مرحله را نیز پشت سر بگذاریم. زیرا این قانون نتیجه شکست دشمنان در جنگ نظامی است؛ از این رو به تحریم‌های اقتصادی و گرسنه نگهداشتن مردم سوریه روی آوردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا سوریه معیشت سوریه آمریکا معیشت شهروندان سوری مردم سوریه قانون سزار سوری نیز تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اعلام کرد که پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی العمر در دیرالزور سوریه با دست‌کم هفت راکت هدف قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده و هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی بارها مواضع آمریکایی- صهیونیستی را در منطقه در راستای رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6095991

دیگر خبرها

  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه