Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@13:26:15 GMT

آموزش 60 هزار نفر در دوره‌های طرح ولایت

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۶۴۰۹

آموزش 60 هزار نفر در دوره‌های طرح ولایت

رئیس مرکز آموزشی اندیشه‌های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بیش از 60 هزار نفر طی 24 سال فعالیت مرکز «مآب» موفق به شرکت در دوره‌های طرح ولایت و قبولی در این دوره‌ها شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در سالن اندیشه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: مرکز آموزشی اندیشه‌های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از 24 سال قبل آموزش دوره‌های طرح ولایت را شروع کرده است و آموزش کتاب‌های ششگانه طی این دوره‌ها فراز و فرودهای خاصی به دنبال  داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منظور از کتاب‌های ششگانه کتاب معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی،فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست است که در دوره طرح ولایت بررسی می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی اندیشه‌های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مطالب این کتاب‌های ششگانه حاوی مسائل فلسفی، معرفتی، اعتقادی، سیاسی و ... است گفت: این 6 کتاب نظام پیوسته‌ای از اندیشه اسلامی را ارائه می‌دهد، پیوستگی منظومه‌های معرفتی اسلامی از مواردی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام ابوطالبی ادامه داد: مباحث کتاب‌های ششگانه به صورت استدلالی، برهانی و عقلی مطرح می‌شود  و حتی مخاطبینی که هیچگونه پیش فرض دینی هم نداشته باشند می‌توانند با این کتاب‌ها ارتباط برقرار کنند.

وی اذعان کرد: مسائل مربوط به خداشناسی در کتاب‌های بسیاری مطرح و بررسی شده است ولی تمایز مسائل مطرح شده در کتاب خداشناسی از مجموعه کتاب‌های ششگانه با سایر کتاب‌ها در این است که پله پله مخاطب را با دلایل عقلی محکم با خود همراه می‌کند.

 

*تدوین کتاب‌های ششگانه برای همه مقاطع

رئیس مرکز آموزشی اندیشه‌های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه هر سال در طول سال تحصیلی و ایام تابستان برای دانشجویان، طلاب و برخی دیگر اقشار جامعه دوره‌های طرح ولایت از سوی این مرکز برگزار می‎شود افزود: امسال هم درخواست‌های متعددی برای برگزاری این دوره از سوی نهادها و ارگان‌های مختلف مطرح شده است ولی در تابستان امسال اجرای این برنامه‌ها با رعایت ضوابط خاصی صورت می‌گیرد و به دلیل اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زمینه پذیرش محدودیت وجود دارد چون احتمالا امکان پذیرش یک سوم ظرفیت وجود دارد.

حجت‌الاسلام ابوطالبی تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که توسط مرکز «مآب» در دست انجام است تدوین کتاب‌های ششگانه برای سطوح پایین‌تر است چون کتاب‌های فعلی برای طلاب و دانشجویان سطح بالا کارایی دارد.

وی ادامه داد: از سال 1398 پروژه تدوین کتاب‌های ششگانه برای سطوح پایین‌تر آغاز شده و تالیف این کتاب‌ها برای رده سنی پیش دبستانی تا مقاطع بالاتر در دستور کار قرار گرفته است و مقداری از کار هم پیش رفته است و امید است به زودی بخشی از کار رونمایی شود.

رئیس مرکز آموزشی اندیشه‌های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: تقاضاهای بین‌المللی نیز برای برگزاری دوره‌های طرح ولایت از سوی دانشجویان جهان اسلام نیز مطرح شده است ولی اکنون به دلیل شرایط خاص بهداشتی این مسئله در دست بررسی است و به قطعیت نرسیده است و همچنان مذاکرات و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

 

ترجمه عربی، انگلیسی و اسپانیایی کتب ششگانه

حجت‌الاسلام ابوطالبی افزود: ترجمه کتاب‌های ششگانه نیز در دست انجام است و تا کنون ترجمه عربی چهار جلد از آن انجام شده و ترجمه انگلیسی و اسپانیایی آن نیز شروع شده است.

وی اذعان کرد: کتاب‌های ششگانه طرح لایت در کتاب فروشی‌ها عرضه می‌شود و متقاضیان می‌توانند آن را تهیه و استفاده کنند ولی اعتقاد بر این است که انتقال عمیق مفاهیم این کتاب‌ها به تدریس نیاز دارد.علاوه بر دوره‌های طرح ولایت در برخی مراکز نیز این کتاب‌ها تدریس می‌شود.

رییس مرکز آموزشی اندیشه‌های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: دوره‌هایی که با عنوان طرح ولایت توسط مرکز «مآب» برگزار می‌شود توسط صفحات و کانال‌های مجازی این مرکز اطلاع رسانی می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوطالبی اضافه کرد: به شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی کتب‌های ششگانه که در قالب طرح ولایت برگزار می‌شود گواهی اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: با سازمان‌ها و مراکزی که تمایل به برگزاری این دوره‌ها داشته باشند معمولا از سوی مرکز «مآب» همکاری صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز آموزشی اندیشه‌های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: تربیت مدرس از دیگر اقداماتی است که توسط موسسه «مآب» در حال انجام است.

حجت‌الاسلام ابوطالبی افزود: تربیت مدرس کتب‌های ششگانه به زبان عربی و انگلیسی نیز طی سال آینده رقم خواهد خورد.

وی بیان کرد: تربیت مدرس برای سنین کودک و نوجوان و سایر رده‌های سنی نیز توسط این موسسه دنبال می‌شود.

 

آموزش 6 هزار فراگیر طی دوره‌های طرح ولایت در سال 1398

رئیس مرکز آموزشی اندیشه‌های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: در سال 1398 تعداد 6 هزار فراگیر در دوره‌های طرح ولایت مرکز «مآب» شرکت کردند و گواهی قبولی در این دوره‌ها نیز به آنان اعطا شد.

حجت‌الاسلام ابوطالبی اذعان کرد: بیش از 60 هزار نفر طی این 24 سال فعالیت مرکز «مآب» موفق به شرکت و قبولی در این دوره‌ها  شده‌اند.

وی افزود: کتاب‌های ششگانه طرح ولایت زیر نظر علامه مصباح یزدی و بر اساس نظر کارشناسان و نظریه‌پردازان مطرح تدوین شده است.

رئیس مرکز آموزشی اندیشه‌های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: هر کتاب از این 6 کتاب در حد دو واحد تدریس می‌شود و تدریس هر واحد به انضمام جلسات مباحثه آن مجموعا 17 جلسه می‌شود که اگر روزی سه جلسه این دوره‌ها برگزار شود حدود 40 روز زمان می‌برد.

حجت‌الاسلام ابوطالبی اضافه کرد: دو دوره 10 روزه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تداوم ارتباط  این موسسه با فراگیران از دیگر برنامه‌های «مآب» است که مورد تاکید مقام معظم رهبری برای فراگیران نیز بوده است.

رییس مرکز آموزشی اندیشه‌های بنیادین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اذعان کرد: هر سال در دوره‌های طرح ولایت در میان دانشجویان شرکت کننده حدود 300 نخبه المپیادی و ... حضور دارند.

حجت‌الاسلام ابوطالبی افزود: از 12 هزار دانشجوی ثبت نام کننده و متقاضی شرکت در دوره‌های طرح ولایت مصاحبه صورت می‌گیرد و حدود 3 هزار نفر انتخاب می‌شوند که این روند به خوبی بیانگر نگاه نخبه‌ای نسبت به پذیرش شوندگان است.

انتهای پیام/78005*40

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی ولایت آموزش دانشجویان امام خمینی ولایت آموزش دانشجویان مآب طرح ولایت مؤسسه امام خمینی ره علامه مصباح دوره های طرح ولایت کتاب ها دوره ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • تجلیل از اساتید و مدرسان بیمه سرمد به مناسبت روز معلم
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی