Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حمله با سلاح سرد در انگلیس با چند کشته و ادامه تظاهرات ضد نژاد پرستی در آمریکا از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند. تاریخ انتشار: 08:14 - 01 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۰۵۹۸

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های جهان در ساعات گذشته به شرح زیر است:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۸ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۶۴ نفر افزایش یافته و ۴۶۶ هزار و ۷۲۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۶۰۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته اند.

*ادامه تظاهرات در شهر‌های آمریکا

در ادامه تظاهرات ضد نژاد پرستی در شهر‌های آمریکا، معترضان اقدام به پایین کشیدن مجسمه های نماد برده داری در این کشور کردند.

*چاقوکشی در انگلیس با چند کشته

رسانه‌های انگلیس از حمله با سلاح سرد در شهر «ردینگ» و همزمان با تظاهرات ضد نژاد پرستی خبر دادند. ۳ نفر بر اثر این چاقوکشی جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: تداوم تظاهرات در آمریکا/ تنش بر سر سد النهضه اصابت راکت به فرودگاه بغداد *ترامپ: آماده توافق سریع با ایران هستیم

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، بامداد امروز یکشنبه و در جریان یک تجمع انتخاباتی در ایالت «اوکلاهاما»، مدعی شد که آماده توافق سریع با ایران است.

*اخراج دادستان کل نیویورک

«ویلیام بار»، دادستان کل آمریکا، مدعی شد که «جیافری برمن»، دادستان کل نیویورک که در برابر استعفا مقاومت می‌کند و در حال تحقیق درباره فساد اطرافیان ترامپ است، از سوی رییس جمهور این کشور اخراج شده است.

*ادامه درگیری‌ها در جنوب یمن

گزارش رسانه‌ها حاکی از ادامه درگیری‌ها در جنوب یمن میان نیرو‌های دولت مستعفی تحت حمایت عربستان سعودی و شبه نظامیان تحت حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل آمریکا انگلیس ادامه تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیزهای دیگری هم بود که می خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می کنیم، زیرا بیانگر خواسته های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیروهای امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می پرسند: می روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیروهای امنیتی او را بیرون می کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیروهای پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6088920

دیگر خبرها

  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان