Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:48:54 GMT

۱۲۱۷ زندانی در کانون عمار بیرجند حافظ قرآن شدند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۷۳۳۳

۱۲۱۷ زندانی در کانون عمار بیرجند حافظ قرآن شدند

کوهدو از وجود یک هزارو ۲۱۷ حافظ قرآن در کانون فرهنگی هنری عمار خبرداد و گفت: از این تعداد ۹۷۵ نفر زندانی و ۲۶۰ نفر هم خانواده زندانیان هستند.

«حسن کوهدو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: مسجد امام موسی کاظم(ع) به همت بچه های مسجد در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و گندزایی شده است و هم اکنون نماز جماعت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقامه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری عمار بیرجند افزود: به دلیل بیماری کرونا، بیشتر برنامه های فرهنگی هنری کانون عمار در زندان های بیرجند تعطیل شد است.

 

کوهدو با بیان اینکه ابلاغیه ای مبنی بر شروع کارهای فرهنگی آمده است، گفت: پیش از این مسابقات و فعالیت های فرهنگی کانون در بستر فضای مجازی برگزار می شد ولی کارهای فرهنگی کانون عمار در زندان بیرجند، به زودی با رعایت موارد بهداشتی، آغاز خواهد شد.

 

وی از وجود 957 حافظ قرآن در کانون عمار خبر داد و گفت: کانون فرهنگی و هنری عمار بیرجند در مسابقات کشوری سازمان زندان ها، مقام اول و سوم کشوری را کسب کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری عمار بیرجند افزود: بیشترین فعالیت کانون عمار در حوزه فعالیت های قرآنی مانند برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقات قرائت و تفسیر است و در این مورد استقبال خوبی هم می شود چراکه هر زندانی با حفظ سه صحفه قرآن، از یک روز مرخصی بهره مند می شود.

 

کوهدو با بیان اینکه خانواده های زندانیان هم برای مرخصی زندانی خود قرآن حفظ می کنند، گفت: این کانون همچنین 260 خانواده حافظ قرآن دارد.

 

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری عمار در مسابقات منطقه ای مفاهیم قرآن هم حائز رتبه دوم شده و هم اکنون بیش از 2 هزار و 900 امتیاز در رویداد ملی فهما کسب کرده است.

 

وی گفت: در زندان بیرجند، چهار کانون فرهنگی و هنری شامل ابوذر، مقداد، یاسر و عمار فعال است که کانون عمار در زمینه مباحث قرآنی فعالیت بیشتری دارد.

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند خراسان جنوبی کانون فرهنگی و هنری عمار کانون عمار عمار بیرجند حافظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)