Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@13:46:32 GMT

نرخ بیکاری در روسیه اوج گرفت

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۷۳۶۹

نرخ بیکاری در روسیه اوج گرفت

نرخ بیکاری روسیه در دوازده ماه منتهی به می با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۶.۱ درصد رسید.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ بیکاری روسیه در دوازده ماه منتهی به می با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۶.۱ درصد رسید که ۰.۱ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده توسط کارشناسان و بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده از مارس سال ۲۰۱۳ در این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طی این مدت شمار بیکاران روسی با ۲۲۷ هزار نفر افزایش به چهار میلیون و ۵۱۳ هزار نفر رسیده است. طی این مدت دستمزد در شرایط واقعی دو درصد افزایش پیدا کرده است که که ۱۰.۶ درصد بیشتر از تخمین قبلی کارشناسان بازار کار بوده است. در حال حاضر متوسط سطح دستمزد ماهانه دراین کشور ۴۹ هزار و ۳۰۶ روبل است.

متوسط نرخ بیکاری روسیه در بازه زمانی ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۴۶ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۹۹ با ۱۴.۱ درصد و کمترین نرخ اشتغال مربوط به اوت ۲۰۱۹ با ۴.۳ درصد بوده است. هم چنین نرخ مشارکت در بازار کار از ۶۲.۹ درصد در ماه قبل به ۶۲.۷ درصد در ماه جاری رسیده است.

از سوی دیگر بانک مرکزی روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد نرخ بهره را با یک درصد کاهش به ۴.۵ درصد رسانده است. این نرخ اگر چه مورد انتظار کارشناسان بود اما پایین ترین نرخ بهره ثبت شده در این کشور از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تاکنون محسوب می شود.

بانک مرکزی روسیه که دستیابی به تورم چهار درصدی را هدفگذاری کرده است پیش بینی خود از رشد اقتصادی امسال این کشور را به منفی ۴.۶ درصد تقلیل داده است. با توجه به اینکه نرخ شیوع کرونا در روسیه کماکان در سطح بالایی باقی مانده است، بسیاری از کارشناسان معتقدند بانک مرکزی باز هم مجبور به کاهش بیشتر نرخ بهره به منظور حمایت از رشد اقتصادی خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نرخ بیکاری نرخ بیکاری روسیه پول نیوز بهره بانکی بازار کار نرخ بیکاری ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: این محموله بیش از دو میلیارد ریال ارزش داشت.

 دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: به‌دنبال اعلام ماموران ایستگاه بازرسی شهید شیردل کامه و حضور کارشناسان غذا و دارو، این محموله کشف و ضبط و خودروی حامل قرص‌ها به پارکینگ منتقل شد.

وی ادامه داد: با تائید کارشناسان این مدیریت مبنی بر غیر مجاز بودن محمولۀ مذکور به‌دلیل توزیع خارج از شبکه برای متهم پروندۀ قضایی در تعزیرات حکومتی تشکیل شد

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد