Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد تاراسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم رشته کوتاه مدت فصلی بوده و از نیمه دوم اردیبهشت ماه در منطقه طارم شروع می شود، افزود: امسال بیش از ۵۰ کارگاه در استان زنجان برای پرورش کرم ابریشم فعال شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک‌ هزارو ۵۶۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم در استان تولید شد، اظهار داشت: پرورش کرم ابریشم در توسعه اقتصادی استان بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاراسی با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری در ایجاد اشتغال بسیار مثمر ثمر است، تاکید کرد: توسعه پرورش کرم ابریشم از الویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است. 

گفتنی است نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم و تولید فرآورده‌های ابریشمی از جمله فعالیت‌های جانبی است که در کنار فعالیت‌های اصلی کشاورزان شهرستان طارم، طی یک دوره کوتاه مدت (حدود ۴۰ روز) ضمن ایجاد انگیزه اقتصادی و به کارگیری بخشی از نیروی کار روستاها، درآمد مناسبی را برای روستانشینان این شهرستان فراهم می‌کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی طارم زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی طارم زنجان وزارت جهاد کشاورزی طارم زنجان پرورش کرم ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • طارم، نگین سبز زنجان
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد