Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:25:18 GMT

آنچه در ستاد تسهیل و رونق تولید استان تهران گذشت

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۷۹۶۳

آنچه در ستاد تسهیل و رونق تولید استان تهران گذشت

به گزارش ایرنا، این محورها شامل پیشران های محرک، اقتصاد مقاومتی، واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا و میدانی نگاه کردن در پروژه های تولیدی است.

در جلسه شامگاه شنبه ستاد تسهیل و رونق تولید استان تهران که با حضور برخی مسئولان و مدیران بانک ها در استانداری تهران برگزار شد شاخص هایی نظیر مشکلات بیمه، مصوبات مالیاتی و بخش نامه ها و ابلاغیه های متعددی که در راستای حمایت از تولید در نظر گرفته شده بود اعلام و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد استاندار تهران از عملکرد بانک ها

استاندار تهران در این جلسه با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک ها گفت: برای سرمایه در گردش، نوسازی، بهسازی و فعال کردن واحدهای تولیدی باید همکاری تنگاتنگی با بانک ها ایجاد شود تا واحدهای تولیدی که نیازمند تزریق نقدینگی هستند، بتوانند با دریافت تسهیلات مشکلات خود را حل کنند.

انوشیروان محسنی بندپی،  بر لزوم هر چه سریعتر ارائه تسهیلات از سوی بانک ها به طرح های اشتغالزایی مصوب شده تاکید کرد.  

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵ طرح اشتغالزایی در کمیته تخصصی استانداری تهران مصوب شده اما متاسفانه بانک ها به آنها تسهیلات ارائه نداده اند.

معرفی هزارو ٧٠٠ میلیارد تومان طرح به بانک ها

اشتغالزایی به بانک ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: یکهزار و ٧٠٠ ًمیلیارد تومان طرح اشتغالزایی به بانک های معرفی شده است اما بانک ها عملکرد قابل قبولی در ارائه تسهیلات به افراد نداشته اند.

یدالله صادقی افزود: ٨٣٥ واحد راکد اقتصادی در استان تهران وجود داشته که تاکنون ٢٧٥ واحد فعال شده و ٥٦٠ واحد اقتصادی غیرفعال برای احیا شدن در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص واحدهای راکد و فعال شده در بخش های مختلف استان تهران تا پایان سال گذشته گفت: در حوزه صنعت و معدن، واحدهای اقتصادیی راکد ٢١٧ که ٣١ واحد آن فعال شده، در بخش کشاورزی ٦١٥ واحد اقتصادی راکد که ٢٤٣ واحد آن احیا شد و در بخش خدمات نیز سه واحد راکد وجود داشت که یک مورد آن فعال شده است.  

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز گفت: برنامه ۱۶ شهرستان در محورهای مختلف از جمله محرک شهرستان ها، پروژه های اقتصاد مقاومتی، واحدهای تولیدی آسیب دیده از شرایط کرونا و واحدهایی که مشکلات عمومی دارند به صورت میدانی بررسی می شود تا رفع مشکلات آنها در دستور کار قرار گیرد.

عملکرد بانک ها ضعیف است 

حشمت اله عسگری اضافه کرد: یکهزار و  ٣٧٨ میلیارد تومان سهم استان از تبصره ۱۸ است و طرح هایی که از طریق دبیرخانه معرفی شده بیش از هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان بوده است اما مسئولان بانک‌ها عملکرد خوبی در این زمینه نداشتند که تذکر لازم به آنها داده شد.

بخشودگی جرائم از ٨٠ تا صددرصد 

همچنین رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: براساس مصوبه مالیاتی برای بخشودگی جرایم مودیان حقیقی و حقوقی تا سقف پنج میلیارد تومان و بیش از این میزان اگر مانده بدهی تا پایان دی ماه بین ٨٠ تا ٩٠ درصد از جرائم مودیان حقیقی و حقوقی و بعد از یک اسفندماه صددرصد مشمول جرائم بخشودگی می شود.

محمدرضا نوری تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در بحث مالیات بر عملکرد، مالیات بر درآمد در نظر گرفته می شود و چنانچه فردی به دلایل مختلف نظیر کرونا درآمدی نداشته باشد مالیات در نظر گرفته برای وی کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بخش امور مالیاتی، بخشنامه های متعددی از سوی سازمان ها و نهادها نظیر پرداخت تسهیلات با فرجه سه ماهه و به تعویق افتادن اقساط  

در نظر گرفته شد.

ثبت نام دوهزارو ٥٠٠ نفر در سامانه کارا 

همچنین مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهرانی گفت: تاکنون دو هزارو ۵۰۰ نفر از واحدهای تولیدی و کارگران فصلی در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که حدود هزارو ۳۸۷ میلیارد تومان آن سهم استان تهران از تبصره ۱۸ است.

فریدون عطایی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات پیش روی بانک ها یکهزارو ٤٠٠ طرح از سوی دبیرخانه استانداری تهران به بانک ها ارسال شده است.

وی تاکید کرد: در استان تهران برای ۱۴ رسته آسیب دیده از ویروس کرونا حدود ۴۹ هزار میلیارد تومان در کشور که ۴۰ هزار میلیارد تومان آن را به صورت برش شهرستانی، استانی و بانکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شد و ۲۶ درصد از ۴۰ هزار میلیارد تومان را یعنی ۱۰ هزارو ۶۴۰ میلیارد تومان برای استان تهران مشخص و به تمامی بانک ها ابلاغ شد.

عطایی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان آسیب دیده از ویروس کرونا می توانند برای بهرهمندی از تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کنند در این سامانه حتی انتخاب بانک نیز به عهده کارفرما گذاشته شده است.

١٤ سال تعویق برای برای ساخت شهرک پوشاک 

همچنین رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شهرک های صنعتی تهران گفت: ایجاد شهرک پوشاک یکی از مهمترین شهرک های استان تهران است که با مصوبه هیات دولت بعد از گذشت ۱۴ سال با وجود اخذ مصوبه دولت در سال ۱۳۸۵، مصوبه کارگروه امور زیربنایی و مجوز تبصره یک از جهادکشاورزی به دلایل متعدد به تعویق افتاده است.

صابر پرنیان تصریح کرد: تاکنون جلسه های متعددی در این خصوص برگزار شده و به دلیل اختلاف سلایق تاکنون این شهرک ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: با تدبیر استاندار و مسئولان جهادکشاورزی تهران، واقع شدن این شهرک در دو بخش از دام گستر و بخش کشاورزی حدود دو هزارو ٥٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی در مجاورت این زمین قرار دارد و اقداماتی با ضابطه و بدون ضابطه تصمیماتی گرفته شده اما تاکنون اجرایی نشده است.

پرنیان گفت: شهرک پوشاک از سوی بخش خصوصی ایجاد می شود و هزینه ای برای دولت در بر ندارد.

ایجاد ١٥ هزار شغل 

وی اضافه کرد: با بهره مندی از این شهرک ۱۵ هزار اشتغال مستقیم ایجاد می شود و زنجیره کامل این شهرک از تولید وتوزیع می تواند اشتغال چشمگیری را به دنبال داشته باشد.

در این جلسه مقرر شد مصوبه این شهرک به شهرک های دولتی ابلاغ شود ۲۰۸ هکتار زمین که عرصه کمتر از ۱۵ درصد یعنی بیش از ۳۸ هکتار برای ایجاد کارگاه صنعتی تولید پوشاک در نظر گرفته شده است و با توجه به نزدیکی آن با فرودگاه اگر این شهرک ایجاد شود تا ۴۰ درصد مشکلات عمده در زمینه پوشاک کشور حل می شود.

برچسب‌ها شهر تهران اشتغال زایی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران اشتغال زایی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران شهر تهران اشتغال زایی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران استانداری تهران نظر گرفته شد واحدهای تولیدی میلیارد تومان آسیب دیده استان تهران بانک ها فعال شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از شوراهای اسلامی روستاها خواست تا برای تولید و رونق اقتصادی برنامه‌ریزی کنند و گفت: مردم باید شوراها را کانون همیاری، همفکری، تعامل و اثربخشی ببینند نه اینکه محل درگیری و تقابل باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش استانی شوراهای اسلامی استان با گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد شوراهای اسلامی، به تشریح جایگاه این نهاد مردمی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با اشاره به اینکه شوراها می‌توانند در اولویت نظام برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی و اجرایی قرار بگیرند، اظهار کرد: دولت سیزدهم مردمی سازی را در اولویت کارهای خود قرار داده و الزامات آن را پذیرفته است.

وی افزود: دولتی که یکی از برنامه‌های کلان خود و گفتمان غالب در کشور و جامعه را مردمی‌سازی اعلام می‌کند حتماً به الزامات این بحث توجه دارد و می‌دانیم که یکی از بخش‌های مردمی‌سازی توجه به شوراها است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شوراها ابتدایی‌ترین و مؤثرترین سطح ارتباط مردم با دولت و جامعه هستند، عنوان کرد: ظرفیت دولت مردمی برای تقویت امور شورایی و قالب کردن گفتمان مردمی‌سازی در جامعه، ظرفیت ویژه‌ای است که باید از آن استفاده کنیم.

عباس‌زاده تأکید کرد: تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم که جزو برنامه‌های کلان برای رفع مسائل عمده کشور است، این جهت را به ما نشان می‌دهد که اکنون مسئله اقتصادی حائز اهمیت است اما حل همین معضل جامعه هم با مشارکت مردم انجام شدنی است.

وی با تأکید بر اینکه شعار سال هم ظرفیت دیگری برای توجه دادن به امر شورایی است، تصریح کرد: اگر قرار است بسیج مشارکت مردم و ظرفیت آنان پای کار همه برنامه‌های کلان کشور به ویژه بحث جهش تولید بیاید، اینجا هم شوراها نماد مردمی بودن و مشارکت مردم هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه به خدمات ارزنده و قابل توجه نظام در روستاها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۹۰۴ روستا در خراسان جنوبی دارای شورای اسلامی هستند اما با وجود فراهم بودن زیرساخت‌ها، مردم از روستاها مهاجرت کردند.

وی متذکر شد: برای مهاجرت معکوس جمعیت به روستاها و ماندگاری آنان هم دولت و هم شوراهای اسلامی به عنوان نخبگان و معتمدین مردم باید باید برنامه داشته باشند و روستاها را به مرکز تولید و رونق اقتصادی تبدیل کنند اما اکنون این رویکرد در شوراها نیست.

عباس‌زاده از شوراهای اسلامی روستاها خواست تا برای تولید و رونق اقتصادی برنامه‌ریزی کنند و گفت: مردم باید شوراها را کانون همیاری، همفکری، تعامل و اثربخشی ببینند نه اینکه شوراها محل درگیری و تقابل باشند.

وی در ادامه پاسداری از حرمت جایگاه شوراها را از رسالت‌های اعضای شوراها دانست و افزود: در قانون حد و حریم برای شورا و دخالت در امور اجرایی و جاری روستاها و شهرها لحاظ شده اما متأسفانه این تقابل و درگیری‌ها در شوراها حتی در برخی روستای کم جمعیت تبدیل به معضل شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین به اقدامات خوب در حوزه شوراها و تعامل بین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: در خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان‌های کشور کمترین تخلفات، سو استفاده و نابسامانی را در وضعیت شوراها داریم.

وی از شوراهای اسلامی روستاها و شهرها برای پیگیری دلسوزانه امور مردم قدردانی کرد و گفت: اتفاقات بسیار خوبی در بخش سرمایه‌گذاری در شوراهای اسلامی روستاها و شهرها در حال تحقق است که این می‌تواند برای تأمین درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و رفع نیازهای اساسی مردم در این مناطق مفید باشد و رویکرد دولت نیز همین است.

عباس‌زاده با ذکر این نکته که اقدامات سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به دوران گذشته خیلی متفاوت شده، تصریح کرد: اکنون حدود ۶۰ درصد بودجه‌های شهرداری که مصوب می‌کنیم با مجوز دولت در قانون بودجه تأمین می‌شود که رقم قابل توجهی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طی دو سال اخیر ۶۱ دستگاه ماشین‌آلات شهری به شهرداری‌های استان خراسان جنوبی تخصیص یافته که اگر همین روند ادامه یابد در پایان دولت سیزدهم از نظر نسبی شهرداری‌های استان در حوزه ماشین‌آلات به خودکفایی می‌رسند.

کد خبر 748877

دیگر خبرها

  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد