Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:05:38 GMT

احساس عدالت در جامعه یعنی آرامش و تضمین امنیت

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۸۲۶۹

احساس عدالت در جامعه یعنی آرامش و تضمین امنیت

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اگر بخواهیم در جامعه ما عدالت تعقیب شود، نتیجه نهایی آن از عدالت خیلی مهم تر و این است که جامعه احساس عدالت کند و احساس عدالت در جامعه یعنی آرامش و تضمین امنیت.

حجت الاسلام و المسلمین"حسن علیدادی سلیمانی" صبح امروز یکم تیرماه در دیدار با رییس کل و معاونان دادگستری و اعضای شورای قضائی استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: بحمدلله در استان کرمان دو محور در دستگاه قضائی به ویژه در مسئولان ارشد و شورای قضائی حائز اهمیت است؛ نخست اینکه معدل علمی و دانش چهره های دارای مسئولیت است که بسیار قابل قبول و ارزشمند است و از لحاظ توان، فهم و دانش لازم استان کرمان چیزی کم ندارد و بلکه سطح آن از مدیریت استان خیلی بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله دوم، در بُعد عمل و انگیزه است و افرادی که مسئولیت قضائی دارند از نظر عمل چهره های با انگیزه، دارای سلامت و معدل درجه ایمان آنها در حوزه کاری که رعایت آن کار سختی است، بالا  و قابل قبول است.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: امیدواریم نقاط ضعفی که وجود دارد، در آینده تبدیل به نقطه قوت شود و این نقطه ضعف کمبود نیرو است و هنوز دستگاه قضائی استان به استاندارد کشوری نرسیده است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: موتور محرکه دستگاه قضاء در اسلام عدل است و عدالت زمانی کارکرد اصلی خود را نشان می دهد که در زندگی جمعی و اجتماع محقق شود.

وی اظهار کرد: اظهارنظرهای صادر شده در دستگاه قضائی اجرائی می شود و پشتوانه قانونی دارد لذا اگر بخواهیم در جامعه ما عدالت تعقیب شود، نتیجه نهایی آن از عدالت خیلی مهم تر و این است که جامعه احساس عدالت کند و احساس عدالت در جامعه یعنی آرامش و تضمین امنیت.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در یک نگاه دقیق، حقوقی و عادلانه، سایه دستگاه قضائی بر دو قوه دیگر کاملا مشهود است و ماموریت دستگاه قضائی ویژه است زیرا می تواند دو قوه دیگر را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

وی بیان کرد: جایگاه دستگاه قصائی در جمهوری اسلامی ویژه است که خودش تضمین کننده سلامت سایر دستگاه هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: امیدواریم اتفاقات خوبی در دستگاه قضائی کشور در دوره رییس جدید که از چهره های مجرب قضاء است، رقم بخورد و همکاران دستگاه قضائی در استان کرمان منشاء خیر و برکات باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کرمان عدالت قوه قضاييه اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی دستگاه قضائی احساس عدالت استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و اینکه اشخاصی که با سو استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد و توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار، مراتب در دستور کار مأموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی دو نفر را دراین‌رابطه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها دستگیر که در تحقیقات انجام شده و با مواجه‌شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه، تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به‌صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه‌داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی خاطرنشان کرد: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه‌روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

کد خبر 6090442

دیگر خبرها

  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم