Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@18:13:06 GMT

تغییر قانون اساسی ژاپن

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۸۲۹۱

تغییر قانون اساسی ژاپن

به گزارش افکارنیوز،

آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن بار دیگر تاکید کرد تمایل دارد همه‌پرسی تغییر در قانون اساسی این کشور را تا پیش از سپتامبر (شهریور-مهر) ۲۰۲۱ که دوره تصدی او در سمت ریاست حزب حاکم لیبرال دموکرات به پایان می‌رسد برگزار کند.

اخبار بین الملل-آبه که در یک برنامه آنلاین حضور یافته بود در این خصوص گفت: «یک سال و سه ماه در مقام رئیس حزب لیبرال دموکرات زمان دارم و مایل هستم تا پیش از تمام شدن این مهلت همه‌پرسی را برگزار کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نخست وزیر ژاپن سعی دارد در قانون اساسی بندی را در خصوص نیرو‌های خوددفاعی این کشور اضافه کند تا فعالیت آن‌ها شفافیت قانونی بیابد.

ماده ۹ قانون اساسی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم به شدت توانایی‌های نظامی این کشور را محدود کرده است، اگرچه آبه سال‌ها برای تجدید نظر و اصلاح این سند تلاش کرده است. در سال ۲۰۱۴، کابینه ژاپن قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به سربازان این کشور اجازه می‌دهد در خارج از کشور به نام خوددفاعی جمعی شرکت کنند.

روز جمعه، یوشیدید سوگا، وزیر ارشد کابینه آبه گفت که حق ژاپن در دفاع از خود که در قانون اساسی آمده است به نظامیان این کشور اجازه می‌دهد پایگاه‌های دشمن را که در خارج از خاک ژاپن مستقر هستند در صورت وجود نداشتن هیچ گزینه دیگری هدف قرار دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قانون ژاپن نظامی ژاپن قانون نظامی قانون اساسی قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است