Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@06:17:03 GMT

ارزآوری ۴۷ میلیون دلاری صادرات انجیر ایران

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۸۴۷۴

ارزآوری ۴۷ میلیون دلاری صادرات انجیر ایران

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در سال گذشته، حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن انجیر با ارزش تقریبی ۴۷ میلیون دلار از کشور صادر شده است. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی مقدم، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی میزان تولید انجیر در کشور، بیش از 104 هزارتن است که این میزان محصول از سطحی بالغ بر 59 هزار هکتار برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته، حدود 13 هزار و 600 تن انجیر با ارزش تقریبی 47 میلیون دلار از کشور صادر شده است.

جلیلی مقدم با شاره به این که  توجه به سلایق و درخواست‌ بازارهای هدف در میوه انجیر در توسعه صادرات و حفط بازار، بسیار موثر است، تصریح کرد: اگر صادرکنندگان، شناخته‌شده باشند؛ دانش محصول و بازار را توأمان داشته باشند، نوع بسته‌بندی، کیفیت و نحوه صادرات مشخص باشد، شاهد توسعه صادرات خواهیم بود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری  با اشاره به اینکه از 59 هزار هکتار سطح باغات انجیر، حدود 40 هزار تن آن، مربوط به انجیر دیم است، بیان کرد: استان فارس مهم‌ترین استان تولیدکننده انجیر خشک محسوب می‌شود و تأمین‌کننده اصلی انجیر صادراتی کشور است.

جزئیات مصوبات ارزی، صادراتی و کشاورزی ستاد تنظیم بازار/ ثبت سفارش شرکتهای صادراتی منوط به بازگشت ارز است

جلیلی ‌مقدم تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت افزایش کیفیت و تولید مطابق استانداردهای بین‌المللی، موجب توسعه صادرات این محصول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید، اصلاح و نوسازی باغات انجیر است، یادآور شد: اصلاح و نوسازی باغات، برافزایش کمیت و کیفیت محصول مؤثر خواهد بود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی برای تولید محصول باکیفیت، به‌منظور توسعه صادرات، شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی پیش رو،  تدوین یک برنامه برای توسعه صادرات نیز ضروری است.

وی یادآور شد: در سال گذشته، علاوه بر برنامه‌ریزی در جهت بهبود کیفی محصول و ترویج عملیات به‌باغی، اصلاح نرخ تعرفه پایه صادراتی از دیگر مواردی بود که بنا به درخواست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و انجمن انجیر، با پیگیری‌های دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری انجام شد.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط صادرات بازار میوه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صادرات بازار میوه صادرات بازار میوه کشاورزی توسعه صادرات جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق بازدید کرد.
 
 حاج حسینی ضمن بازدید و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.


وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»