Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ با وجود تلاش‌های دامپزشکی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان، توله شیر یک‌ماهه باغ وحش هویزه به دلیل مشکلات ژنتیکی و تنفسی تلف شد. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدجواد اشرفی مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان درباره مرگ توله شیر یک‌ماهه باغ وحش هویزه اظهار داشت: این بچه شیر یک‌ماه پیش در باغ وحش هویزه متولد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این توله از همان ابتدا مطابق اظهارات کارشناسان دامپزشکی دارای مشکلات تنفسی و ژنتیکی بود. این مشکلات سبب شده بود توله دچار مشکلات تغذیه‌ای و عدم تغذیه با شیر مادر شود.

اشرفی با رد احتمال کوتاهی پرسنل باغ وحش در نگهداری از این توله بیان داشت: اداره محیط زیست هویزه شرایط توله شیر سفید را رصد روزانه داشت و مرتب از سوی دو دامپزشک تحت مراقبت بود.

باغ وحش ارومیه؛ مخروبه‌ای که انتظار حیوانات پردیسان را می‌کشد+فیلمنتایج بررسی کمیته حقیقت‌یاب مرگ توله ببرهای باغ وحش مشهد اعلام می‌شودعلت مرگ توله ببرها در باغ وحش مشهد مشخص شد

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه در این احتمال بالای وجود مشکلات ژنتیکی در بین توله‌های شیرهای سفید گفت: این توله شیر از بدو تولد نابینا بود و برای همین نمی‌توانست به طور مناسب از شیر مادر تغذیه کند و دچار ضعف جسمانی شده بود.

وی درباره مراقبت‌های صورت‌گرفته گفت: برای نگهداری از این توله شیر نابینا شیوه تغذیه دستی در دستور کار قرار گرفت و غذا از تهران برای این توله تهیه ولی با وجود همه تلاش‌ها این توله تلف شد.

اشرفی بیان داشت: تعداد شیرهای باغ وحش هویزه در ابتدا 2 قلاده بوده که اکنون به پنج قلاده رسیده که نشان می‌دهد شرایط مراقبتی در انجا خوب بوده است. وضعیت باغ وحش هویزه مناسب و روزانه در حال رصد هستیم و اگر به این نتیجه برسیم که شهرداری نمی‌تواند باغ وحش را نگهداری و نظر محیط زیست را تامین کند، شرایط تعطیلی آنجا را فراهم می‌کنیم.

به گزارش تسنیم؛ شیر سفید از کمیاب‌ترین گونه‌ شیرهای جهان و مأمن آن در آفریقای جنوبی است. باغ وحش هویزه بزرگترین باغ وحش خوزستان با حدود هشت هکتار وسعت، در جنوب غرب این استان قرار دارد. این باغ وحش یکی از 2 باغ وحش خوزستان است و هم‌اکنون شیر، خرس، شتر، گرگ، کفتار، میمون و تعداد زیادی پرنده در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/341/ر/ش

R41468/P/S6,57/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: باغ وحش هویزه محیط زیست توله شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه