Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:27:09 GMT

۸۰ پروژه آموزشی خراسان شمالی در دست اجرا است 

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۸۸۸۱

۸۰ پروژه آموزشی خراسان شمالی در دست اجرا است 

امین فلاح روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال مالی ۹۸، هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های آموزشی استان مصوب شده که نسبت به سال مالی ۹۷، بیش از ۲ و نیم برابر رشد دارد.

وی با بیان اینکه در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان، هزار میلیارد ریال برای پروژه های آموزشی استان مصوب شد گفت: امید می رود با جذب این اعتبارات، روند اجرای پروژه های عمرانی در این استان شتاب گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: در سفر وزیر آموزش و پرورش ۳۴۰ میلیارد ریال پروژه به بهره برداری رسید.  

فلاح،  با اشاره به اینکه تلاش داریم تا اعتبارات مزبور جذب شود افزود: خراسان شمالی، از استان های پیشتاز در جذب اعتبارات سیل بود و در این زمینه، ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مدارس خسارت دیده از بارندگی های سال گذشته، جذب شده است.  

وی افزود: سال گذشته ۴۶ پروژه آموزشی با ۱۶۶ کلاس درس و گستره ۱۴ هزار مترمربع به بهره برداری رسید که برای اجرای آن، ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: یک سال گذشته ۷۵۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی در مدارس استان توزیع شده است.  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۱ درصد از مدارس استان فرسوده و تخریبی،  ۳۹ درصد از فضاهای آموزشی این استان مستحکم و مقاوم است و نیمی از مدارس هم نیاز به مقاوم سازی دارد.    

بر اساس این گزارش، در خراسان شمالی ۱۵۰ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس تخریبی است و ۶۸۶ مدرسه با ۳۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است و ۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می‌کنند.  

برچسب‌ها بجنورد سازمان نوسازی مدارس خراسان شمالی خیران مدرسه ساز مدرسه سازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان نوسازی مدارس خراسان شمالی خیران مدرسه ساز مدرسه سازی دانش آموزان بجنورد سازمان نوسازی مدارس خراسان شمالی خیران مدرسه ساز مدرسه سازی دانش آموزان خراسان شمالی میلیارد ریال کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از اجرای سه هزار و ۷۰۰ ویژه برنامه بزرگداشت هفته معلم در مدارس، نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از هرمزگان ،محمد قویدل در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم اظهار کرد: نواختن زنگ «سپاس معلم» در مدارس، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر فرهنگیان و حضور ۹ معلم برتر استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب به عنوان مهمترین برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: برگزاری شب شعر فرهنگیان، برگزاری محافل ادبی، نشست کتابخوانی، اعزام معلمان به اردوی راهیان پیشرفت و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های هفته معلم در این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در ادامه به تشریح اقدامات شاخص اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان طی سال گذشته گفت: در دور دوم سفر هیئت دولت به هرمزگان، دو هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد که نسبت به سفر قبلی، افزایش چهار برابری داشت.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته، شش فقره تسهیلات به موسسان مدارس غیردولتی جهت تکمیل طرح‌های ناتمام به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال پرداخت شد، افزود: همچنین هفت مدرسه غیر دولتی در راستای طرح استانداردسازی و توسعه فضاهای آموزشی مدارس غیر دولتی استان هرمزگان افتتاح شد.

وی از کسب مقام اول توسط اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در شاخص‌های متفاوتی نظیر اجرای پروژه مهر، شوراهای دانش‌آموزی و شاخص‌های اقتصادی وزارتخانه به عنوان بخش دیگری از دستاوردها یاد کرد و گفت: شمار هنرستان‌های جوار صنعت در استان هرمزگان از یک هنرستان در سال ۱۴۰۰ به ۲۹ هنرستان در سال جاری رسیده که در این زمینه استان پیشتاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: در زمینه تأمین فضای آموزشی نیز سال گذشته، ۸۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال‌جاری نیز ۵۰۰ کلاس دیگر در استان احداث می‌شود.

وی با اذعان به اینکه هرمزگان اکنون حدود ۳۰۰ مدرسه فرسوده نیازمند نوسازی یا مقاوم‌سازی دارد، گفت: استان هرمزگان، ۴۳۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۲۹ هزار فرهنگی دارد که در سه هزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول آموزش هستند.

قویدل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه تا مهر سال‌جاری سه هزار معلم جدید در استان جذب می‌شود، عنوان کرد: این تعداد، معلمان آزمون‌های استخدامی جدید و خروجی دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی در پایان گفت: ۳۰۰ تن از این معلمان جدید در شهرستان بشاگرد و جزایر استان جذب خواهند شد.

کد خبر 749242

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد