Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه ایلام یکی از بهترین سامانه آموزشی فضای مجازی کشور را دارد.

دکتر علی اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سامانه آموزش الکترونیکی، راه حلی برای مقابله با تعطیلی مراکز آموزشی کشور است گفت: دانشگاه ایلام درایام کرونایی به منظورجلوگیری از تعطیلی آموزش با راه اندازی سه سامانه الکترونیک زمینه لازم را برای دسترسی آساندانشجویان واساتید برای آموزش الکترونیک درفضای مجازی فراهم نمود

رئیس دانشگاه ایلام با برشمردن محسنات سامانه آموزش الکترونیکی ‌دانشگاه گفت: جهت آموزش مؤثر و ارتباط دوسویه این سامانه قابلیت بارگذاری فایل، فیلم، عکس، پاورپوینت و ذخیره ‌سازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص آمار کلاس های مجازی گفت: هزار و ۱۲۱  عنوان درس در سامانه دانشگاه ایلام ایجاد شده که باید به‌صورت مجازی برگزار شوند و نسبت دروس آنلاین نسبت به دروس نظری صد درصد، نسبت دروس آنلاین نسبت به کل دروس دانشگاه ۷۰ درصد و تعداد جلسات کلاس های آنلاین تشکیل شده هزار و ۵۰۰ کلاس است و دو هزار و ۵۰۰ مراجعه در روز وجود دارد.

علی اکبری، بازگشایی دوباره کلاس‌های دانشگاهی و شیوه برگزاری امتحانات (حضوری را منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و مصوبه وزارت علوم اعلام کرد و افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری دفاعیه دانشجویان ارشد به‌صورت غیرحضوری و مجازی نیز فراهم شده است.

او در خصوص برگزاری کلاسهای عملی اظهارداشت : بدلیل رعایت پروتکل بهداشتی  دروس عملی رشته تربیت بدنی دانشگاه  در ترم تابستان برگزار نمی شود واین دروس به ترم بعد ی بدون رعایت سقف واحد اضافه می‌شوند.

دکتر علی اکبری به فرصت پیش آمده در ایام کرونای اشاره کرد وگفت: در ماه های اخیر، تحولی بزرگ در نظام های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز علمی رخ نموده است. تشکیل کلاس های درس، نشست ها و همایش های علمی و کارگاه های آموزشی در فضای مجازی، این ایده را به همراه خود آورده است که می توان با حداقل صرف هزینه و وقت، امکان بهره مندی دانشجویان و پژوهشگران را از برنامه های علمی در دانشگاه های گوناگون جهان فراهم آورد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای مجازی آموزش ایلام پسا کرونا دانشگاه ایلام سامانه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­حوریه محمدی در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود: امروز به مناسبت روز استاد و گرامیداشت مقام شامخ اساتید و تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه‌های علوم پزشکی مراسم برگزار می‌شود، و علاوه بر هفدهمین جشنواره شهید مطهری، جشنواره بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و ششمین جشنواره ایده‌های نوآورانه دانشجویی­ در روزهای­ دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود. وی ادامه داد:­ تقدیر از اساتید نمونه براساس شاخص‌های­ ارزیابی و فرایند‌های دانش‌پژوهی­ به همت اساتید و مدیران حوزه آموزش طرح‌های خلاق و نوآورانه در زمینه آموزش اجرا می‌شود که اینها وارد یک مرحله دانشگاهی را می‌گذرانند، داوری می‌شوند و به دبیرخانه کشوری می‌آیند. محمدی اظهار کرد: داوری در حوزه های­مدیریت کلاس و بحث یاددهی، یادگیری الکترونیک، محصولات آموزشی، برنامه‌ریزی درسی­ و مدیریت آموزشیدر شش مرحله داوری در دبیرخانه­ به صورت حضوری و بعضی از مراحل به صورت مجازی با حضور خبرگان و­ اساتید صاحب‌نظر­ انجام می‌شود. دبیر هفدهمین دوره جشنواره کشوری شهید مطهری افزود:­امسال ۱۹۶ فرایند از دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری‌هایی که انجام شد از ۲۰ فرایند امروز تقدیر می‌شود. محمدی گفت: فرایند‌های دانش‌پژوهی فرایند‌هایی هستند که براساس اصول علمی و مبتنی بر شواهد علمی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شوند که هم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم، افزایش بهره‌وری را داشته باشیم و ایجاد انگیزه کند. وی ادامه داد: امسال تلاش کردیم­ داوری‌ها را کیفی‌تر کنیم­ ­و­ ­معیارهایمان را عملیاتی‌تر در نظر بگیریم و می‌خواهیم که واقعاً این فرایند‌هایی که اجرا شده تداوم داشته باشد در دانشگاه‌ها که بتوانیم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم. محمدی بیان کرد: امسال به مناسبت بیست و پنجمین همایش ۲۵ سوال کلیدی­ در مراسم افتتاحیه به اعضای حاضر در صحنه و مسئولان فرهنگ‌های تخصصی‌مان مطرح می‌شود تا عصر پاسخ‌های عملیاتی و کاربردی دریافت شود. وی افزود: در کنار این رویداد‌ها رویداد دانشجویی را هم داریم، ­ دانشجویان­ یک رویداد جانبی دو روزه را دارند که خودشان مدیریت می‌کنند و کارگاه و سمپوزیوم‌ها و نشست‌ها و ایده‌هایی که دارند می‌آورند و این رابطه دو طرفه شکل می‌گیرد که هم دانشجویان مشکلات و مسائلی که ممکن است اساتید با آنها در ارتباط باشند و درک کنند و هم اساتید ببینند که دانشجویان چه نیاز‌هایی دارند.

دیگر خبرها

  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن