Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۷ هزار کودک یمنی در جریان حملات ائتلاف سعودی به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند و سازمان ملل بدون هیچ خجالتی نام عربستان را از این لیست خط می زند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، طه المتوکل وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که سازمان ملل ۲ مرتبه کودکان یمنی را کشته است نخست با سکوت در برابر تجاوز به یمن و محاصره این کشور توسط ائتلاف سعودی و دوم با حذف نام عربستان از لیست قاتلان کودکان با وجود شواهد و گزارش های سازمان ملل در این خصوص.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: بیش از ۷ هزار کودک یمنی در جریان حملات ائتلاف سعودی به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند و سازمان ملل بدون هیچ خجالتی نام عربستان را از این لیست خط می زند.

 

المتوکل خاطرنشان کرد: تنها بعد از گذشت یک هفته از خط خوردن نام عربستان از لیست قاتلان کودکان، شاهد کشته و زخمی شدن ۳۷ کودک به دست ائتلاف سعودی در یمن بودیم. تعداد نوزادان زیر ۲۸ روز که به دلیل محاصره و تجاوزات ائتلاف سعودی در یمن کشته می شوند ۲۰ درصد از آمار کل نوزادان را در این کشور تشکیل می دهد که رقم بسیار بالایی است.

 

وی در ادامه افزود: ما امروزه برای رسوا کردن جنایت سازمان ملل در حق کودکان یمنی و متوقف کردن جنایات ائتلاف سعودی به آزادگان جهان دل خوش کرده ایم. سازمان ملل به جای آنکه وجهه رهبران سعودی را بر روی خون کودکان یمنی بهبود بخشد باید آنها را به سمت محاکمه شدن سوق دهد.

 

گفتنی است، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه هفته گذشته نام ائتلاف نظامی تحت سرکردگی عربستان سعودی علیه یمن را از فهرست سیاه این سازمان برای «نقض کنندگان حقوق کودکان» حذف کرد.

 

گوترش در گزارش سالانه خود خطاب به شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که نام این ائتلاف در پی کاهش پیوسته و قابل ملاحظه کشتار و یا نقض عضو کودکان در حمله‌های هوایی و اجرای اقداماتی با هدف حفاظت از کودکان! از فهرست سیاه حذف می‌شود.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمله عربستان به یمن تجاوز به یمن یمن ائتلاف سعودی نام عربستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان