Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد ملی مسابقات و مرکز تخصصی حفظ قرآن سازمان اوقاف به دلیل برون‌سپاری فعالیت‌ها به مؤسسات قرآنی تعطیل شد. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، "مهدی قره‌شیخلو" رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، روز گذشته در برنامه "افق" شبکه رادیویی قرآن، از تعطیلی بنیاد مسابقات و مرکز تخصصی حفظ قرآن این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در کمیسیون تبلیغ و ترویج، اشکالاتی به سند مسابقات قرآن وارد شده است، مقرر شد تا این سند مورد بازبینی قرار بگیرد، از جمله این اصلاحات، بحث بنیاد مسابقات بود که به این نتیجه رسیدیم بنیاد مسابقات را از مجموعه اوقاف جدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ما دیگر در سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز امور قرآنی، مرکزی به نام بنیاد مسابقات نخواهیم داشت و خود مرکز امور قرآنی، مسئول و متولی آن است.

وی همچنین درباره حدف مرکز تخصصی حفظ قرآن گفت: از چند سال پیش در سازمان اوقاف، ستادهای حفظ قرآن در استان‌ها و از جمله استان قم راه‌اندازی شده بود. در همین راستا به ریاست سازمان پیشنهاد دادم که نباید تصدی‌گری داشته باشیم و مؤسسه‌داری اوقاف کار درستی نیست، بلکه باید از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و بنابراین مرکز حفظ هم تعطیل و مقرر شد تا برای برون‌سپاری فعالیت‌ها، از ظرفیت مؤسسات قرآنی استفاده شود. در مورد بنیاد مسابقات نیز همین دید وجود دارد و اگر‌ واقعاً مرکزی وجود داشته باشد که بتواند مجری برگزاری مسابقات شود، نیازی نیست، اوقاف بنیاد راه‌اندازی کند. اگر‌ بنیاد مجموعه‌ای خارج از سازمان بود، شاید امکان ادامه داشت، اما اینکه صرفاً یک‌ مرکز راه‌اندازی کنیم و صفر تا صد امکانات از امکانات سازمان اوقاف باشد، دیگر برون‌سپاری نیست، بنابراین به اعتقاد من تغییر اسم دردی را درمان نمی‌کند، بلکه باید در واقعیت تغییر صورت بگیرد.

قره‌شیخلو که دلیل تعطیلی مرکز تخصصی حفظ قرآن را برون‌سپاری فعالیت‌های مربوط به حفظ قرآن می‌داند، پیش از این هم وعده داده بود که تکلیف ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن را در سال جاری مشخص خواهد کرد. او دلیلش را اینگونه مطرح کرده بود که «برخی دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ به وظایف خود عمل نمی‌کنند و اگر این ستاد تا پایان سال جاری، نتواند انتظارات را برآورده کند، هدایت و راهبری آن به شورای توسعه فرهنگ قرآنی و یا سازمان دیگری واگذار می‌شود.»

قره‌شیخلو: تکلیف "طرح ملی حفظ قرآن" را مشخص می‌کنیم/ تلاش برای تحقق استانداردسازی مسابقات

اردیبهشت‌ماه سال 1398 بود که در صد‌و یکمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، مدیریت جدید «ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم» به رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار شد. با این تصمیم، فرایند راهبری فعالیت‌های حفظ قرآن‌کریم در سطح کلان و تلاش در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم‌ را سازمان اوقاف و امور خیریه برعهده گرفت اما به نظر می‌رسد با تعطیلی مرکز تخصصی حفظ قرآن، این ستاد هم به کار خود در سازمان اوقاف پایان دهد.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT7 واژه های کاربردی مرتبط طرح ملی حفظ قرآن مسابقات بین‌المللی قرآن سازمان اوقاف قرآن کریم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی حفظ قرآن مسابقات بین المللی قرآن سازمان اوقاف قرآن کریم طرح ملی حفظ قرآن مسابقات بین المللی قرآن سازمان اوقاف قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه مرکز تخصصی حفظ قرآن طرح ملی حفظ قرآن بنیاد مسابقات برون سپاری قرآن کریم فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز