Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولید انسولین حدود ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد و یک افتخار برای نظام سلامت و صنعت دارویی کشور است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو روز در مراسم افتتاح خط تولید قلم تزریقی انسولین کلارژین اظهار داشت: این فرآورده دارویی ارزشمند از حدود یک ماه پیش در ایران تولید و محصول آن وارد بازار شده و با استقبال بسیار خوب پزشکان و بیماران مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: تولید این دارو که یک محصول بایوتکنولوژی است حدود ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد و یک افتحار برای نظام سلامت و صنعت دارویی کشور است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: فرآورده‌های دارویی زیادی اخیرا در صنعت دارویی کشور تولید شده و منتظر برگزاری مراسم رونمایی و افتتاح رسمی هستند و شرکت‌های تولیدی زیادی پشت نوبت برگزاری این نوع مراسم هستند، دو هفته پیش مراسم افتتاح شرکت مواد اولیه دارویی را در اراک داشتیم و طی هفته‌های آینده مراسم متعددی از رونمایی‌های دارویی را در کشور خواهیم داشت.

شانه ساز ادامه داد: ظرفیت بزرگی برای تولید دارو‌های وارداتی در کشور وجود دارد و شرکت‌های دارویی می‌توانند با تولید این دارو‌ها حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید دارو را به خودشان اختصاص دهند. در این مسیر شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی ایفا می‌کنند و انتظار داریم این شرکت‌ها در تولید حدود ۴۰۰ میلیارد تومان فرآورده دارویی جدید مشارکت کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از این پس نیاز‌های دارویی کشور را به صورت مقطعی اعلام نمی‌کنیم تاکید کرد: فهرست محصولاتی که اکنون به صورت وارداتی در کشور وجود دارند و نیاز به تولید آن‌ها در کشور وجود دارد در سایت سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرد. این نیاز فقط در حوزه دارو نیست و در حوزه تجهیزات پزشکی و فرآورده‌های غذایی هم خواهد بود. امیدواریم با تولید این محصولات و کمک سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز تولید این محصولات استراتژیک زمینه صادرات آن‌ها در سطح منطقه نیز فراهم شود.

وی گفت: وزیر بهداشت از زمان شروع فعالیت خود در وزارت بهداشت اصرار داشت که محصولاتی که ارزبری بالایی دارند در داخل کشور تولید شود و با وسواس این موضوع را دنبال می‌کند و از سازمان غذا و دارو مطالبه دارد. بیشترین محصولاتی که ارزبری بالایی دارند محصولات و مشتقات پلاسما و فرآورده‌های بایوتکنولوژیک است که قلم تزریقی انسولین کلارژین یکی از آنهاست امیدواریم بتوانیم با ادامه این مسیر سهم خود را در مسیر جهش تولید ادا کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انسولین قلمی سازمان غذا و دارو نظام سلامت رئیس سازمان غذا و دارو دارویی کشور شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی