Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ناجی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات بهداشتی مقابله و مدیریت شیوع کرونا در بین جمعیت عشایری استان، عنوان کرد: تیرماه همه ساله فصل کوچ عشایر استان است که امسال با توجه به شیوع کرونا اقدامات بهداشتی در بین عشایر کوچنده و ثابت استان انجام شده و برخی اقدامات از جمله راه اندازی شش پایگاه ثابت و ۱۰ پایگاه سیار در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دلیل وضعیت قرمز استان در زمینه شیوع ویروس کرونا هنوز کوچ عشایر به تأخیر افتاده است، افزود: مراکز بهداشتی و سیار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق عشایری و ایجاد مراکز بهداشتی درمانی راه اندازی می‌شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت جامعه عشایری زمان کوچ بهاره عشایر به تعویق افتاده و در این مدت هماهنگی لازم با وزارت بهداشت و درمان به منظور تهیه و تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گرفته و اجرایی می‌شود.

ناجی با بیان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا رسیدگی به مشکلات بهداشتی و تأمین نیازهای عشایر در مناطق ییلاقی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در این راستا بازدیدهای میدانی از مناطق ییلاقی عشایر نشین صورت می‌گیرد تا مشکلات شناسایی و برطرف شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی جمعیت عشایر آذربایجان غربی را ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار اعلام و اضافه کرد: از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده‌اند و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین‌دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت جامعه عشایری زمان کوچ بهاره عشایر به تعویق افتاده و در این مدت هماهنگی لازم با وزارت بهداشت و درمان به منظور تهیه و تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گرفته و اجرایی می‌شود.

کد خبر 4954191

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عشایر ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان آتش سوزی استانداری سمنان بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی یاسوج آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در پی دریافت گزارشى مبنی بر گرفتاری ۷ نفر از اهالی بومی در ارتفاعات دیزج دیز خوی شهرستان خوی، تیم امداد نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود:  نجاتگران با حضور به موقع در اين عملیات و با توجه به صعب العبور بودن مسیر‌ و باتلاقی شدن معبرها به علت بارش زیاد باران در نهایت با استفاده از تراکتور توانستند همه نفرات حادثه دیده را که در میان آنها زنان و کودکان هم بودند را از ارتفاعات و مسیل های سیلابی نجات داده و به منطقه امن منتقل کنند.

وی در ادامه گفت: در این عملیات اقلام زیستی در میان حادثه دیدگانی که برای جمع آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود کرده و گرفتار شده بودند، توزیع شد.

دیگر خبرها

  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی