Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی همدان افزود: یکی از مسایل مهمی که در دستور کار این شورا قرار گرفته، ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف به ویژه در حوزه آب است.

وی اضافه کرد: اجتماعی کردن اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ سازی است و فرهنگ سازی نیز نیاز به آموزش دارد که زمینه فرهنگسازی و آموزش در همدان مهیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان بیان کرد: ۲۷۰ هزار دانش آموز در آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی و آموزشی مشغول به تحصیل هستند که با در نظر گرفتن اولیا و مربیان و فرهنگیان، می توان از ظرفیت این مجموعه بزرگ برای مسائل اجتماعی بهره گرفت.

شاهرخی ادامه داد: دیگر ظرفیت مهمی که همواره در همه مسایل برای اجتماعی کردن موضوعات مختلف به آن توجه داشته سازمان های مردم نهاد هستند و دستگاه های اجرایی برای به کار گرفتن توان این بخش باید اقدام کنند.

وی اظهار داشت: برای بهره گیری از ظرفیت های موجود نیازمند تدوین یک برنامه مدون و مشخص با رویکرد آموزشی در حوزه اصلاح الگوی مصرف هستیم بنابراین انتظار می رود دستگاه ها نسبت به انعقاد قرار داد با آموزش و پرورش و صدا و سیما  اقدام کنند.

استاندار همدان جهت گیری استان در برنامه ششم توسعه کشور را کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی دانست و افزود: با اصلاح شیوه‌های آبیاری و روی آوردن به روش های نوین آبیاری می توان به این هدف دست یافت.

شاهرخی اضافه کرد: در حال حاضر  ۸۵ درصد از اراضی و مزارع این استان به صورت مکانیزه آبیاری می شوند و وسعت گلخانه ها هم اینک ۱۰۷ هکتار بوده و تاپایان برنامه سه ساله همدان حداقل باید به ۲۰۰ هکتار برسد.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق گفت: نقش نهادها و دستگاه های دولتی در مدیریت بهینه مصرف انرژی برق بسیار حائز اهمیت است 

استاندار همدان گفت: یک زمانی فاضلاب به معضلی برای استان تبدیل شده بود اما امروز با حضور در تهران درصدد انعقاد قرارداد ۳۰ میلیارد تومانی برای جمع آوری آوری فاضلاب به ازای هدایت پساب به پتروشیمی ابن سینا هستیم.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی همدان شورای عالی الگوی مصرف استانداری همدان سید سعید شاهرخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی همدان استانداری همدان شورای فرهنگ عمومی همدان استانداری همدان اصلاح الگوی مصرف استاندار همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به زوایای مختلف و پیچیده عملیات «وعده صادق» گفت: صهیونیسم پیش از یهودیت در مسیحیت شکل گرفت و صهیونیسم مسیحی باوری است که امروز در بسیاری از دولت مردان آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

وی افزود: حمایت دولت‌های غربی از اسرائیل یک حمایت اعتقادی است نه اینکه ناشی از نفوذ یهود در آن کشور‌ها باشد، کما اینکه اینگونه تصور می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه قبل از حادثه غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل به یک مسابقه میان کشور‌های عربی اسلامی شده بود گفت: پس از این حادثه، «معامله قرن» متوقف شد. اگر این معامله به انجام می‌رسید، تمام فلسطین و جهان اسلام مورد تهدید واقع می‌شد نه فقط غزه.

وی افزود: علی رغم کاهش انسجام کشور‌های عربی و افزایش توان نظامی اسرائیل، به برکت انقلاب اسلامی توان مقابله فلسطین و جبهه مقاومت در برابر این رژیم جعلی بیشتر شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در تابستان گذشته ۳۵۰ مسجد در استان برنامه داشتند و حدود ۱۴ هزار کودک و نوجوان با این مساجد در ارتباط بودند گفت: نوسازی شبکه امامت و تربیت امامان جدید، جوان سازی مخاطبین مساجد، اجتماعی سازی مسجد، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های لازم در مناطق کم برخوردار و احیاء واحد خواهران مساجد، از جمله موضوعاتی است که باید در مساجد مورد توجه باشد

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش حرکت انقلاب اسلامی را پر شتاب و پر قدرت توصیف کرد و ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت در آینده انقلاب اسلامی و این حرکت رو به جلو تأثیر شگرفی دارد. اگر به هر دلیل تعلیم و تربیت تضعیف شود، به طور قطع در حرکت انقلاب اسلامی هم کندی‌هایی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد؛ چرا که تقریبا همه مردم در آن آموزش می‌بینند

همایش ائمه جماعات استان قم از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور  ۵۰۰ نفر از امامان جماعت مساجد در محل سالن همایش‌های جامعه مدرسین برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • آموزش تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان