Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@12:49:15 GMT

خرید و فروش پلاسمای انسانی حرام است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۰۳۳۱

خرید و فروش پلاسمای انسانی حرام است

یک نماینده پارلمان مصر به فتوای الازهر اشاره کرد که خرید و فروش بافت های انسانی را ممنوع اعلام کرده است. وی گفت: پلاسمای خون انسان نیز یکی از اعضای بدن محسوب می شود و خرید و فروش آن حرام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المانیتور، یک نماینده پارلمان مصر اقدام دولت مصر برای خرید و فروش و حتی قاچاق پلاسمای افراد بهبود یافته از ویروس کرونا را محکوم کرد و گفت این خرید و فروش ها از نظر قوانین شریعت اسلامی ممنوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایمان عبدالعلاء نماینده عضو حزب امل پارلمان مصر اعلامیه وزارت بهداشت مصر را درباره بهبود بیماران کرونایی با پلاسمای افراد بهبود یافته را محکوم کرد.

 

این نماینده مصری به فتوای الازهر اشاره کرد که خرید و فروش بافت های انسانی را ممنوع اعلام کرده است. وی گفت: پلاسمای خون انسان نیز یکی از اعضای بدن محسوب می شود و خرید و فروش آن حرام است.

 

وزارت بهداشت مصر چند هفته پیش اعلام کرده بود که احتمال بهبودی بیماران کرونایی با پلاسمای افراد بهبود یافته افزایش خواهد یافت. بعد از این اعلامیه بازار سیاه خرید و فروش پلاسماهای انسانی در مصر افزایش یافت.

 

مرکز جهانی فتوای الازهر خرید و فروش پلاسما را حرام اعلام کرده بود و گفته بود نباید از پلاسمای افراد بهبود یافته برای نجات بیماران کرونایی استفاده کرد.

 

در بازار سیاه مصر هر لیتر خون افراد بهبود یافته به بیش از 61هزار دلار آمریکا خرید و فروش می شود.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا مصر پلاسمای افراد بهبود یافته خرید و فروش اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها

باشگاه بارسلونا برای تأمین بودجه خریدهای تابستانی‌اش سعی دارد دو بازیکن خود را برای رفتن به لیگ عربستان سعودی متقاعد کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اسپورت؛ یکی از مهمترین و شاید مهمترین برنامه بارسلونا پس از راضی کردن ژاوی هرناندس به ادامه مربیگری، تأمین بودجه لازم برای خرید‌هایی است که قول‌شان را به او داده است. با توجه به وضعیت تراز مالی باشگاه و قوانین فعلی لالیگا در حوزه نقل و انتقالات، برای بارسلونا خرید بازیکنان جدید مشروط به فروش بازیکن خواهد بود و به همین دلیل انتظار می‌رود در تابستان گروهی از بازیکنان این تیم ترک کنند. در این میان اما بارسلونا روی خروج دو بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده است، دو بازیکنی که در حال حاضر به صورت قرضی برای تیم‌هایی در لیگ برتر انگلیس بازی می‌‌کنند.

یکی از این بازیکنان آنسو فاتی هافبک هجومی برایتون است و دیگری کلمن لنگله مدافع فرانسوی استون‌ویلا. در مورد لنگله عزم بارسا برای برنگرداندن او آنقدر زیاد هست که طبق اعلام اسپورت، ممکن است حتی به او پیشنهاد فسخ قرارداد بدهد. دلیل اصلی آن هم حقوق بالای این بازیکن است که تنها چند باشگاه از پس پرداخت آن برمی‌آیند.

پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی

 اولویت بارسایی‌ها اما کسب درآمد از فروش هر دو بازیکن به عربستانی‌هاست که حاضرند ارقام قابل توجهی بپردازند. این در حالیست که لنگله پیش از این هم از خاور میانه پیشنهاد داشت اما آن را رد کرد. در مورد فاتی که انتقال او به عربستان با توجه به سن و سال پایین‌اش حتی بعیدتر است. خبر بدتر برای بارسایی‌ها در مورد فاتی اینکه طفره رفتن‌های اخیر روبرتو دزربی سرمربی برایتون از پاسخگویی درباره آینده فاتی، نشانه‌ای از بی‌میلی او برای نگه داشتن این بازیکن در ورزشگاه آمکس قلمداد شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • فروش اینترنتی دارو
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر