Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازگشایی مشاغل و کاهش محدودیت‌ها در بسیاری از کشور‌های درگیر با کرونا سبب افزایش موارد ابتلا و بروز موج جدید شیوع این ویروس شده است. تاریخ انتشار: 11:12 - 01 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۰۶۵۹ خبرگزاری میزان – بیماری کرونا تاکنون سبب ابتلای ۸ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۶۳ نفر شده است؛ ضمن اینکه مرگ ۴۶۶ هزار و ۷۲۷ نفر را نیز رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سوی دیگر آمار‌ها از بهبودی ۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۶۰۶ مبتلای به این بیماری خبر می‎دهند.

کرونا در قاره امریکا

۶ نفر از اعضای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، پیش از برگزاری تجمع انتخاباتی در «تالسای» در «اوکلاهما» آزمایش کرونا دادند که نتیجه آزمایش همگی آنها مثبت اعلام شد.
ترامپ، به هواداران خود گفت که از مقام‌های اجرایی خواسته تا روند انجام آزمایش تشخیص کرونا را کاهش بدهند چرا که روند ابتلا در کشور به سرعت در حال افزایش است.  
  در شیلی پس از آنکه تحقیقی در مورد آمار شمار رسمی تلفات کرونا در این کشور صورت گرفت، شمار قربانیان کرونا در این کشور به بیش از ۷ هزار نفر افزایش یافت.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
روز شنبه وزارت بهداشت مکزیک، ۴ هزار و ۷۱۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ۳۸۷ مورد مرگ را به ثبت رساند.
در همین حال شهردار مکزیکوسیتی برنامه بازگشایی مشاغل را تا کاهش موارد ابتلا به تعویق انداخت.


کرونا در قاره آسیا
پایگاه «جروزالم» در خبری از افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.   از روز چهارشنبه هفته گذشته تا شنبه، شمار سربازان صهیونیست که به ویروس کرونا مبتلا شدند از ۲۹ نفر به ۶۶ نفر افزایش یافته و همچنین تعداد نیرو‌هایی که از اوایل ماه ژوئن در قرنطینه قرار گرفتند از ۳۵۰ نفر به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.       بر اساس آمار‌ها تا کنون ۲۹۹ سرباز در ارتش رژیم صهیونیستی به ویروس کرونا مبتلا شدند.
در همین حال وزارت بهداشت چین در بیانیه ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت اخیر، ۲۶ مورد جدید ابتلا به ثبت رسانده است. بیشتر بخوانید:  ابتلای یک میلیون برزیلی، بازداشت وزیر بهداشت زیمباوه وضعیت اضطراری پکن، جهش در آفریقا، بحران در فلوریدا در پکن ۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شد.    
از فیلیپین خبر می‎رسد که رکورد موارد جدید ابتلا شکسته شده است؛ ۵۷۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
رکورد روزانه ابتلا به بیماری کرونا در هند از زمان شیوع این ویروس شکسته شد؛ طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ هزار و ۴۱۳ مورد جدید ابتلا و ۳۰۶ مورد فوتی در هند به ثبت رسیده است.    
مقام‌های فلسطین اعلام کردند که به طور موقت شهر‌های الخلیل و نابلس به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته خواهند شد؛ این تصمیم در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا اتخاذ شد.

کرونا در قاره اروپا   وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که گردشگران انگلیسی می‌توانند از روز یکشنبه، بدون محدودیت و ماندن در قرنطینه، وارد این کشور شوند.  
دولت یونان محدودیت‌ها و دوران قرنطینه در اردوگاه‌های مهاجران را تمدید کرد.   این تصمیم پس از آنکه ۲ هزار نفر از مهاجران در در مرکز آتن برا سالگرد روز جهانی پناهندگان، رفتار دولت با مهاجران را محکوم کردند، اتخاذ شد.
کرونا در قاره آفریقا

رکورد موارد ابتلای روزانه در آفریقای جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته شکسته شد؛ ۵ هزار مورد جدید ابتلا در آفریقا جنوبی طی شب و روز گذشته به ثبت رسیده است.
از مصر خبر می‎رسد نیرو‌های کادر پزشکی این کشور نارضایتی خود را از شرایط نامناسب کار، کمبود تجهیزات محافظتی و عدم آموزش برای کنترل این بیماری و آزمایش محدود کارکنان مراقبت‌های پزشکی، ابراز کردند.

در بورکینافاسو طی یک ماه گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.   استرالیا و نیوزیلند
در پی افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا در ایالت ویکتوریا در استرالیا، وضعیت اضطراری برای ۴ هفته دیگر تمدید شد.
وزارت بهداشت نیوزیلند از مشاهده ۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در روز یکشنبه خبر داد.   موارد جدید ابتلا به کرونا در حالی در این کشور گزارش می‌شود که نخست وزیر نیوزیلند پیش از این، شکست این بیماری را اعلام کردهبود.

انتها پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا مورد جدید ابتلا ابتلا به کرونا ویروس کرونا موارد ابتلا کرونا در قاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح آب‌ها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسپانیا با ترکیبی از خورشید، سواحل و شهرهای نمادین یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران بریتانیایی است و سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون بازدیدکننده از جزایر بریتانیا را به خود جذب کرد. با این حال ذوب شدن یخ‌ها و بالا آمدن سطح آب دریاها به دلیل گرم شدن کره‌زمین می‌تواند به‌زودی تأثیر عمیقی بر این کشور داشته باشد و آن را متحول کند.

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح دریاها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش خواهد داشت و استراحتگاه‌های ساحلی مناطقی با بیشترین آسیب از این افزایش سطح خواهند بود؛ افزایش سطح دریا در این مناطق بالاتر از حد متوسط پیش‌بینی شده است. این افزایش سطح دریا تا سال ۲۱۰۰ در اوئلوا ۶۹ سانتی‌متر، در تاریفا ۶۴ سانتی‌متر و در مالاگا ۶۱ سانتی متر خواهد بود.

حتی معروف‌ترین شهر اسپانیا نیز از عواقب گرم شدن آب‌وهوا در امان نخواهد ماند و پیش‌بینی می‌شود بارسلونا تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۱۳ سانتی‌متری، تا سال ۲۰۷۰ افزایش ۴۳ سانتی‌متری و تا سال ۲۱۰۰ افزایش ۷۵ سانتی‌متری دریاهای خود را تجربه کند. پیش‌بینی سطح دریاها در این بررسی بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ماهواره‌ها و ابزارهای زمینی، همچنین تحلیل و شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام گرفته است.

گرمایش زمین و کاهش گردشگران اسپانیا

تهدید گرمایش زمین برای اسپانیا مربوط به آینده دور نیست و با گرم‌تر شدن تابستان‌ها و تبدیل شدن گرمای شدید به پدیده‌ای عادی‌تر، انتظار می‌رود خیلی زود اتفاق بیفتد و تعداد گردشگران اسپانیا را به شدت کاهش دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۳ توسط کمیسیون اروپا در مورد تأثیرات افزایش دما نشان داد که اسپانیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که بیشترین آسیب را از گرمایش سال گذشته متحمل شده است. اسپانیا در سال ۲۰۲۲ موج گرمای بزرگی را تجربه کرد که منجر به مرگ بیش از ۳۵۰ نفر بر اثر گرمازدگی و کم‌آبی شد و عامل تعیین‌کننده‌ای در افزایش ۲۰.۵ درصدی مرگ‌ومیر در کشور بود.

بر اساس برآوردهای این گزارش، با افزایش دمای چهار درجه سانتی‌گراد، منطقه مورسیا و جزایر بالئاریک در این کشور برای کل سال شاهد کاهش بیش از پنج درصدی گردشگران ورودی خود خواهند بود.

کد خبر 749058

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰