Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان بولتون در کتاب جدیدش فاش کرده که وزیر امور خارجه سابق انگلیس از این که با دولت دونالد ترامپ در وارد کردن فشار به ونزوئلا از طریف توقیف دارایی طلای این کشور نزد "بانک انگلیس" همکاری کرده، "خرسند" بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت دونالد ترامپ در کتاب خاطرات جدیدش که همچنان جنجال آفرین است فاش کرده که هدف همکاری واشنگتن و لندن در زمینه مسدود کردن ذخایر طلای ونزوئلا فلج کردن دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور بوده تا این دولت "از ادامه کار باز بماند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون نوشته است: جرمی هانت، وزیر امور خارجه سابق انگلیس که برای دیدارهایی به واشنگتن آمده بود، از همکاری در زمینه گامهایی که می‌توانند بردارند، به عنوان مثال توقیف ذخایر طلای ونزوئلا نزد بانک انگلیس، با این هدف که حکومت ونزوئلا قادر به فروش این طلا برای ادامه کارش نباشد، خرسند بود. اینها از نوع گامهایی هستند که ما تاکنون برای اعمال فشار مالی بر ونزوئلا برداشته‌ایم.

خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در توئیتی یک صفحه از کتاب جدید جان بولتون درباره دونالد ترامپ را منتشر کرده و نوشت: اسناد و مدراک اینکه ونزوئلا قربانی دزدی‌های غیرقانونی می‌شود همچنان در حال آشکار شدن هستند.

"بانک انگلیس" در فوریه ۲۰۱۹ اقدام به مسدود کردن ذخایر طلای ونزوئلا بعد از به رسمیت شناختن ریاست جمهوری خودخوانده خوآن گوآیدو، رهبر مخالفت دولت مادورو در این کشور کرد. ماه آوریل گذشته دولت ونزوئلا به دلیل گرفتار شدن این کشور به شیوع کروناویروس جدید و با وجود اینکه تحت فشار تحریمهای اقتصادی آمریکا بود از بانک انگلیس خواست بخشی از طلای این کشور را بفروشد و پول آن را منتقل کند تا صرف مبارزه با شیوع کرونا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا دولت ونزوئلا انگليس جرمی هانت جان بولتون بانک انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!