Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:46:46 GMT

پیاده‌سازی سامانه خدمات اورژانس در کشور

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۰۵۹۸

پیاده‌سازی سامانه خدمات اورژانس در کشور

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با انجام یک پروژه ملی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موفق به پیاده‌سازی سامانه‌ای برای یکپارچه سازی خدمات پیش بیمارستانی در مراکز اورژانس شدند.

به گزارش ایسنا، مژگان افشار کرمانی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: در این سامانه پیشرفته از لحظه‌ای که تماس با شماره خدماتی ۱۱۵ برقرار می‌شود تا رسیدن امدادگران بر بالین بیمار و رساندن آن به بیمارستان کلیه فرآیندها از طریق این سامانه کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام مراکز اورژانس در کشور از این محصول دانش‌بنیان بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: واحد تریاژ تلفنی ۱۱۵ نخستین بخش مرکز پاسخگویی اورژانس است که مددجو ارتباط خود را مستقیم و بدون واسطه با این بخش از طریق شماره خدماتی ۱۱۵ آغاز می‌کند. علت تماس در این واحد ارزیابی می‌شود و در صورت نیاز به اعزام آمبولانس این درخواست به واحد اعزام و راهبری عملیات به صورت سیستمی ابلاغ می‌شود.

کرمانی استفاده از فرم‌های تشخیص و مشاوره بالینی سیستمی بر اساس استانداردهای بین‌المللی و سرویس کشف موقعیت جغرافیایی فرد تماس گیرنده بر روی نقشه‌های مبتنی بر GIS را از قابلیت‌های سیستمی این سامانه نام برد و یادآور شد: این قابلیت‌ها موجب شده امکان پاسخگویی به شهروندان در حداقل زمان ممکن فراهم شود.

مجری طرح با اشاره به ماموریت‌های واحد اعزام و راهبری آمبولانس، توضیح داد: این واحد وظیفه ارسال مناسب‌ترین کد عملیاتی از نظر نوع و فاصله به محل را بر عهده دارد و تا اتمام فوریت با سیستم و ریز سیستم‌های طراحی شده در اختیار، به صورت لحظه‌ای و برخط بر روند ارائه خدمات نظارت می‌کند. اطلاعات امداد خواه (آدرس، موقعیت و شکایت اصلی) به صورت سیستمی به گوشی هوشمند نزدیک‌ترین کد عملیاتی ارسال و اعزام انجام می‌شود. هدایت پزشکی عملیات واحد بعدی است که مناسب‌ترین مشاوره درمانی با توجه به وضعیت و شرح حال بیمار را ارائه می‌دهد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، افشار کرمانی همچنین بیان کرد: واحد پذیرش بخش بعدی است که مناسب‌ترین مرکز درمانی را برای اعزام بیمار یا مصدوم تعیین و تحویل مصدوم را به واحد درمانی تسهیل می‌کند. واحدهای کنترل کیفیت، آمار و داشبوردهای مدیریتی از بخش‌های دیگر این سامانه است که در قالب یک سیستم یکپارچه بصورت کاملا سیستمی و تخصصی به شهروندان خدمات فوریتی پزشکی را ارائه می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اورژانس 115 دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هوایی نوزاد دلیجانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: صبح روز گذشته ۶ اردیبهشت با توجه به وضعیت پزشکی نوزادی که چند ساعت از تولدش گذشته بود و به دنبال درخواست بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان مبنی بر نیاز به انتقال هوایی این نوزاد به بیمارستان امیرکبیر اراک، این بیمار به همراه متخصص اطفال توسط بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی در کمترین زمان ممکن از دلیجان به اراک منتقل شد.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود