Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر مبتنی بر تداوم درمان، در شهرکرد مرکز استان راه اندازی می‌شود.

او افزود: در این مراکز مداخلات سم‌زدایی و پرهیزمدار با استفاده از رویکرد‌های درمان و بازتوانی اعتیاد انجام و رفع چالش‌های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی، اجتماعی و توانمندسازی شغلی در این مراکز برای فرد معتاد خانواده آن‌ها ارائه می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: از سرگیری فعالیت ۶ مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی

محمدی اضافه کرد: بیماران پس از پذیرش در این مراکز، وارد مرحله سم‌زدایی شده و به مدت دو هفته این مرحله را می‌گذرانند و پس از سم‌زدایی، به مدت ۱۰۰ روز به صورت اقامتی از خدمات درمانی روانی، اجتماعی و معنوی به صورت نظامند بهره مند می‌شوند.

او با اشاره به صدور فراخون راه‌اندازی این مرکز ادامه داد: استقبال برای تاسیس مرکز بالا بوده، پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه این مرکز در استان فعال شود.

محمدی گفت: در سال‌های گذشته سازمان بهزیستی با فعال کردن مراکز درمانی سرپایی، اقامتی و کاهش آسیب به صورت مراکز گذری یا مراکز دی آی سی (DIC) فعالیت داشته است.

او افزود: هم اکنون ۲۵ مرکز ترک اعتیاد در استان با مجوز بهزیستی در حوزه درمان بیماران معتاد فعال است که از این تعداد ۱۸ کمپ و هفت مرکز مرکز با روش متادون درمانی (MMT) است.

محمدی اضافه کرد: پارسال شش هزار و ۷۹۰ نفر برای درمان به این مراکز مراجعه کردند و موفق به ترک اعتیاد شدند.

او با اشاره به بازگشت مجدد درصد کمی از معتادان بهبود یافته ادامه داد: حمایت شغلی، خانواده و تغییر نگرش خانواده نسبت به معتاد بهبود یافته از راه‌های موثر در کاهش بازگشت به اعتیاد این افراد است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز جامع درمان مصرف مواد مخدر سازمان بهزیستی معتادان بهبود یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهرموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
وی افزود: هم استانی‎های عزیز می‎توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‎های بهداشت و درمان شهرستان‎ها گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است