Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@23:32:31 GMT

بازار کم‌رونق طلا در ایلام

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۰۹۲۴

بازار کم‌رونق طلا در ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود احمدیان اظهار کرد: مردم استان ایلام نسبت به برخی نقاط دیگر کشور، توان مالی کمتری در خرید طلا و جواهر دارند و سعی می‌کنند طلا را به عنوان سرمایه و پس‌انداز خریداری و نگهداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مردمی که توان مالی بیشتری دارند از جواهر بیشتر استفاده می‌کنند، اما در ایلام مردم زیاد به خرید جواهر رغبت نشان نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق اتحادیه طلافروشان استان ایلام ادامه داد: مردم در ایلام بیشتر از طلای بدون نگین و فاقد سنگ‌های قیمتی استقبال می‌کنند.

احمدیان با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۰ طلافروشی در شهر ایلام فعال است افزود: این تعداد طلافروشی با توجه به جمعیت، زیاد نیست و همین تعداد کم نیز توان مالی بالایی ندارند و بیشتر آنها دارایی طلایشان در حد ۳-۴ کیلوگرم است.

وی اضافه کرد: در استان ایلام چند نفر هستند که به صورت محدود و خیلی کم و تک‌ساخت، طلا درست می‌کنند. ما هیچ کارخانه‌ ساخت طلایی در استان نداریم و حدود ۸۰ درصد طلای طلافروشی‌های استان از تهران و اصفهان تأمین می‌شود.

این فعال صنف طلا و جواهر استان گفت: طلافروشی از سال ۱۳۴۰ در استان ایلام شروع شده و نخستین سال تشکیل اتحادیه طلافروشان استان در بحبوحه جنگ تحمیلی و در سال ۱۳۶۳ بوده است.

احمدیان با گلایه از هزینه‌های سنگین بیمه‌ای برای طلافروشان گفت: بیمه آنقدر برای ما گران است که طلافروشان استان رغبتی به بیمه کردن طلافروشی خود ندارند و تمام قوانین بیمه‌ای به نفع بیمه شرکت‌های بیمه و بیمه‌گران است. از طرفی، همه قوانین مالیاتی هم به نفع دولت است و اداره مالیات به مدت زمان تعطیلی مغازه طلافروشان در طول سال هیچ توجهی نمی‌کند.

رئیس سابق اتحادیه طلافروشان استان ایلام وضعیت داد و ستد در بازار طلای استان را کم‌رمق توصیف کرد و گفت: در حال حاضر رغبت مردم برای خرید طلا در استان کم است و فروش طلا بیش از خرید برای مردم اهمیت دارد.

کد خبر 523835 برچسب‌ها استان ایلام جواهرات و زیورآلات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان ایلام جواهرات و زیورآلات طلافروشان استان استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»

دریافت 27 MB کد خبر 6095164

دیگر خبرها

  • خسارت سیلاب به منازل مردم در شهرک شهید کشوری ایلام
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازار‌ها تعطیل شد؟
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازارها تعطیل شد؟
  • استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • مقاومت بازار طلا برای شفافیت
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • جنجال جدید طلافروشان