Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه اصفهان گفت: در حوزه فرهنگ کارهای بسیار خوبی می‌توان انجام داد به ویژه برای گردشگرانی که به ایران می‌آیند، اگر یک گردشگر صحیح با وضعیت ایران آشنا شود؛ سفیری برای رساندن فرهنگ و هویت ایران به خارج از مرزها تبدیل می‌شود. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به شیوع بیماری‌ کرونا در جهان با بیان اینکه آمریکایی‌ها خیلی دلشان به کرونا خوش بود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها صریحاً گفته بودند که اگر نتوانستیم با تحریم‌ها ایران را از پا دربیاوریم با کرونا حتما این کار را انجام می‌دهیم اما خودشان بیشتر از ما گرفتار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با انجام امور فرهنگی برای افرادی که از خارج به ایران سفر می‌کنند، بیان کرد: در حوزه فرهنگ کارهای بسیار خوبی می‌توان انجام داد به ویژه برای گردشگرانی که به ایران می‌آیند،  اگر یک گردشگر را به طور صحیح با وضعیت ایران آشنا کنیم او را تبدیل به یک سفیر برای رساندن فرهنگ و هویت ایران کرده ایم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه با تبلیغاتی که برضد ایران می‌شود، به شدت کشور ما را ناامن جلوه داده‌اند، تصریح کرد: اما خوشبختانه مردم ما خیلی به این تبلیغات توجهی ندارند؛ اما تبلیغات گسترده‌ای در شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و مجازی به زبان‌های گوناگون برضد ایران طراحی شده است و منتشر می‌شود که نیاز است برای خنثی کردن این تبلیغات، فعالیت‌های گسترده‌‌ای با زبان‌های گوناگون به ویژه به همت و ظرفیت سفارتخانه‌ها در دنیا انجام شود.

وی در ارتباط با فرهنگ مردم ایران در روزهای اخیر گفت: ما در همین روزهای کرونایی فرهنگ خوب خود را به دنیا نشان دادیم و برخلاف خیلی از کشورها در کمال انسانیت با همه بیماران برخورد شد و علاوه بر آن کمک‌های مختلفی برای آسیب‌دیدگان اقتصادی و نیازمندان دیگر از‌جمله زندانیان را مشاهده کردیم که به عنوان مثال در همین اصفهان 25 نفر زندانی با 5 میلیارد تومان که با کمک مردم جمع‌آوری شده بود آزاد شدند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: این نوع محبت و نوع‌دوستی و یاری‌رسانی، فرهنگ ایرانی است که بر‌گرفته از فرهنگ اسلامی است و نشان دادن این فرهنگ‌ها به دنیا ارزش دارد و این یکی از وظایف سفارتخانه‌های ایران در کشورهای دنیا است.

امام جمعه اصفهان: تربیت نیروهای مخلص و انقلابی، نوعی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استقدردانی امام جمعه اصفهان از "رئیسی" / شفافیت مالی قوه قضائیه سبب امیدواری مردم شدامام جمعه اصفهان: اسلام دینی منطقی و سلامت‌محور است و تعصب در آن معنایی ندارد

18 میلیون یورو صادرات صنایع دستی در سال گذشته

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در اصفهان اظهار داشت: اقدامات ما در نمایندگی وزارت‌ خارجه ارائه خدمات به مردم است که یک بخش مهم آن بخش کنسولی است که مراجعه‌کنندگان زیادی در بخش‌های مختلف این حوزه داریم و نیز در سال گذشته در حدود 31 هزار فقره سند تایید اسناد داشتیم و همچنین بخشی دیگر مربوط به زندانیانی است که در کشورهای هم‌جوار وجود دارند و کارهای آنها را پیگیری می‌کنیم.

علیرضا سالاریان با اشاره به خودکفایی اصفهان در رسیدگی به امور کنسولی بیان کرد: در همه موارد کنسولی هیچ نیازی نیست که فردی از اصفهان به تهران مراجعه کند و حتی از استان چهارمحال و بختیاری هم به اصفهان مراجعه می‌کنند.

وی در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی این دفتر در اصفهان تصریح کرد: بخش دیگر، کارهای فرهنگی است که به صورت کلی با دانشگاه‌ها، بخش‌های فرهنگی استان در شهرداری و استانداری و سایر بخش‌ها فعالیت داریم و بخش عمده کار دانشگاه‌های ما است که ارتباطات خارجی خوبی دارند و از نظر علمی در تشکیل مجمع‌های علمی بین‌المللی، هماهنگی‌های آن را از طریق وزارت خارجه انجام می‌دهیم.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: رتبه‌ اصفهان در استان‌ها در موارد مختلف مانند بحث‌های اقتصادی، مذهبی و غیره بالا است و ما سعی کرده‌ایم که آن را هم در وزارت امور خارجه و ادرات ذی‌ربط آن و هم در سفارتخانه‌ها پررنگ کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حدود 18 میلیون یورو صادرات صنایع دستی داشته‌ایم، اظهار داشت: مباحث گردشگری تا قبل از شیوع کرونا بسیار پیگیری می‌شد، اما با وضعیت موجود راکد شده است و در این زمینه سعی کردیم صنایع دستی و گردشگری را به این دلیل که بخشی از معیشت و روزی مردم به آن وابسته است چه به صورت صادرات عمده و چه به صورت فروش به گردشگران خارجی پیگیری نماییم.

سالاریان با اشاره به تعطیلی بانک ایرانی در کشور افغانستان بیان کرد: تاجران اصفهانی رقم قابل توجهی به کشور افغانستان صادرات دارند و برای برگشت راحت ارز در گذشته یک بانک ایرانی در آن کشور ایجاد شد اما فشارهای آمریکا به این کشور همسایه، سبب تعطیلی آن بانک شد و یک سال است که دیگر در آن فعالیتی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: تبادلات پولی از طریق صرافی‌ها به خصوص صرافی‌هایی که در مشهد مقدس قرار دارند و دوجانبه کار می‌کنند انجام می‌شود اما برای افغانستانی‌ها الان به گونه‌ای است که پول را به ریال ما می‌دهند و صادرکننده ما باید آن را تبدیل به ارز کند تا بتواند ارز حاصل از صادرات را به بانک مرکزی بدهد.

انتهای پیام/163/ی

R41346/P1549/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان وزارت امور خارجه نمایندگی وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است

شهردار اصفهان گفت: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در نخستین جلسه هم‌اندیشی با هیئت امنای بازار اصفهان اظهار کرد: سال‌های زیادی است که با بعضی مشکلات مواجه هستیم، انتظار از برگزاری این جلسات آن است که خروجی و رضایت عمومی مردم گزارش شود.

وی افزود: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع این مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به تأسیس هایپرها و بازارهای جدید در شهر تاکید کرد: با وجود این شرایط، بازار هنوز حرف اول را می‌زند و گردشگران زیادی برای دیدن بازار اصفهان به این شهر می‌آیند، زیرا موزه فرهنگ و تاریخ ما برای همه دنیا جذاب است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است به مدلی برسیم تا بازار زنده بماند و برای رسیدن به این مهم لازم است از مرحله تشریفات گذر کنیم، گفت: بازاریان نیت خیر دارند و درگیر روال اداری، نامه‌نگاری و تشریفات نیستند و لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز به دور از تشریفات برای رفع مشکلات بازار تلاش کنند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: بازار اصفهان مدت زمان زیادی مستقل بوده و بهتر است هیئت امنای بازار نیز به‌صورت مستقل عمل و منابع خود را تأمین کند، همچنین شهرداری اصفهان مکانی را برای تشکیل محل ویژه منتخبان بازار در نظر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی مشکلات بازار اصفهان طی چند ماه اخیر با توجه به برگزاری انتخابات رفع شده است، گفت: امیدواریم به دست هیئت امنا و انجام وظیفه دستگاه‌ها یک گره از مشکلات شهر باز شود و بازار ما دوباره پر رونق و جذاب‌تر از قبل شود.

کد خبر 748613

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است