Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@19:53:46 GMT

بیشتر مدارس استان تهران دوشیفته شدند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۱۷۶۱

بیشتر مدارس استان تهران دوشیفته شدند

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: افزایش تعداد دانش‌آموزان در برخی مناطق استان تهران، باعث شده است که بیشتر مدارس دو شیفته شوند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه ساخت یک باب فضای آموزشی در استان تهران ارزشی معادل ۲ مدرسه دارد، گفت: با توجه به تراکم دانش‌آموزی بالای کلاس‌های درس استان تهران، مدارس نوساز به دو شیفت آموزشی تبدیل می‌شوند و در واقع ۲ مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: افزایش تعداد دانش‌آموزان در برخی مناطق آموزشی استان تهران، فضا را به سمتی سوق داده است که اغلب مدارس دو شیفته شده‌اند و مدیران مدارس برای کنترل تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس مجبور به استفاده از شیفت دوم هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: هر مدرسه نوسازی که توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران احداث می‌شود، ادارات آموزش و پرورش مناطق تلاش می‌کنند به جهت کنترل تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس درس از شیفت دوم مدارس نیز استفاده کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه میانگین تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس استان تهران حدود ۳۲ نفر در هر کلاس است، گفت: در حال حاضر استان تهران به ۱۰۰۰ مدرسه ۱۵ کلاسه جدید نیاز دارد تا تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس به ۲۴ نفر در هر کلاس که استاندارد کشوری است، برسد.

شهری تصریح کرد: به همین منظور از خیرین گرانقدر مدرسه ساز که همواره در ساخت فضا‌های آموزشی مشارکت داشته و برای آینده سازان این کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، دعوت می‌کنیم تا ضمن ساخت یک واحد آموزشی در استان تهران، در واقع ۲ واحد آموزشی به ادارات آموزش و پرورش تحویل دهند تا کودکان و نوجوانان این سرزمین بیشتری بتوانند و در آرامش به تحصیل بپردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدارس تهران استان تهران کلاس درس نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تراکم دانش آموزی مدیرکل نوسازی کلاس های درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد